راه‌اندازی مجمع مطالبات توسط مسجدی‌ها برای بازگرداندن کارتن‌خواب‌ها به زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری از راه‌اندازی مجمع مطالبات در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کن خبر داد و گفت: حمایت معیشتی از کارتن‌‌خواب‌ها و کمک به بازگشت آنها به زندگی، ازا هداف این مجمع است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد امیری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، منطقه کن، محله بالان) مرکز قرآنی فعالی دارد، اظهار کرد: این مرکز هر هفته کلاس های آموزش روخوانی، ترجمه، تدبر و حفظ قرآن را برگزار می کند. خواهران بسیجی این مسجد نیز روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه کلاس های قرآنی ویژه خواهران برگزار می کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، منطقه کن، محله بالان) افزود: این مسجد صندوق قرض الحسنه فعالی نیز در زمینه اهدای وام به گروه های مختلف مردم به ویژه جوانان در آستانه ازدواج و دانشجو دارد و هر سال حداقل به ۱۵۰ متقاضی وام پرداخت می کند.

 

وی افزود: خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ۸۰ خانواده را تحت پوشش دارد و هر سه ماه یک بار بسته ارزاق و در مهر ماه بسته لوازم التحریر و کیف و کفش و در آستانه سال نو و عید نوروز، کمک نقدی به این خانواده اهدا می کند.

 

حجت الاسلام امیری ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «سروش علقمه» مسجد ابوالفضل(ع) در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و اعضای آن در جمع آوری کمک های مردمی و تهیه بسته های ارزاق و پوشاک و برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی و هنری فعال هستند. این کانون بیش از ۱۲۰ نفر عضو دارد.

 

وی با بیان اینکه محله بالان مجمع مطالبات دارد که امام جماعت و دو تن از فعالان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در آن عضو هستند، خاطرنشان کرد: این مجمع در زمینه خدمت رسانی به کارتن خواب ها فعالیت دارد و تاکنون دو جلسه این مجمع در مسجد ابوالفضل (ع) برگزار شده است. هدف سامان دهی این کارتن خواب ها و تلاش برای کمک به ترک اعتیاد و اشتغال آنها و بازگشت‌شان به زندگی عادی است. اهالی این مسجد در برخی از مناسبت ها غذای گرم را میان کارتن خواب ها توزیع می کنند.

کد خبر 1241324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha