امنیت پایدار و توسعه گردشگری کردستان مستلزم تعامل همه‌جانبه است

رضایی با بیان اینکه امنیت گردشگران و مقصدهای گردشگری یکی از مهم‌ترین فاکتورها است، گفت: توسعه گردشگری و امنیت پایدار استان کردستان مستلزم تعامل و همکاری همه‌جانبه متولیان است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، محمد رضایی روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در جلسه کمیسیون امنیت گردشگری استان اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که لازم است با برنامه‌ریزی وتدوین یک برنامه جامع از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده شود.

 

 مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری کردستان با بیان اینکه رشد پایدار گردشگری در گرو عملکرد مناسب و هماهنگ عناصر و شاخصه‌های متعدد است، اظهار کرد: امنیت گردشگران و مقصدهای گردشگری یکی از مهم‌ترین این فاکتورها است.

 

 رضایی با اشاره به موضوع سامان‌دهی خانه‌مسافرها در استان عنوان کرد: باید با یک برنامه‌ریزی منظم و با داشتن راهبرد صحیح، خانه مسافرها در استان سامان‌دهی شوند.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیت و خدمات ارائه شده به زوار حسینی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر ادارات مربوطه در ایام اربعین افزود: رونق گردشگری در یک منطقه و تردد گردشـگران در یک مقصد، موجب به‌وجود آمدن امنیت می‌شـود.

 

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی دقیق، شرایط لازم برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری استان و به‌ویژه استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شود.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط در راستای تأمین امنیت عمومی و خصوصی گردشگران داخلی و خارجی گام برداریم.

 

 تقویت گردشگری مرزها، راهی برای توسعه کردستان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تقویت و ساماندهی مرزهای استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

 

 یعقوب گویلیان اظهار کرد: اگر از این پتانسیل‌ برای جذب گردشگر و به‌ویژه در حوزه توریسم سلامت به‌درستی استفاده شود می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به برگزاری ۵ فم‌تور طی سال‌گذشته تاکنون افزود: در آینده‌ای نزدیک فم‌توری از کشور عراق به منظور معرفی و بازدید از توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت‌های منطقه به استان خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به حذف مجوز مجری خانه‌مسافرها در بخشنامه اخیر وزارت میراث‌فرهنگی گفت: شرکت‌های مجری هم‌چون گذشته می‌توانند با همکاری این اداره‌کل در راستای فعالیت‌هایی شامل بازاریابی و رزرو خانه‌ها اقدام نمایند، منتها از شرح وظایفشان فرایند صدور مجوز حذف شده است.

 

 گویلیان عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ واحد خانه‌مسافر در شهرستان‌های بانه، سروآباد و کامیاران توسط شرکت‌های مجری مشغول فعالیت هستند که صاحبان این واحدها می‌توانند برای اخذ مجوز از این‌ اداره‌کل مدارک خود را در سامانه جانا بارگذاری نمایند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته، کردستان یکی از استان‌هایی بود که در سال‌جاری بیشترین سطح رضایت گردشگران داخلی و خارجی را داشت، بیان کرد: امیدواریم همواره با تعامل و همراهی مسئولان مربوطه بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را فراهم نماییم.

 

وی یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری کردستان، بهمن‌ماه سال‌جاری در نمایشگاه بین‌‌المللی تهران معرفی می‌شود، لذا از پیشنهادات و ایده‌های نو برای معرفی هرچه بهتر استان استقبال می‌کنیم.

کد خبر 1241409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha