اقدامات جهادی موجب صرفه جویی های اقتصادی شده است

سردار فدوی گفت: حرکت های جهادی کار پیمانکاری نیستند بلکه یک اقدام مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی هستند و این تلاش جهادی باعث شده تا هزینه های اجرای پروژه ها کاهش یابد و صرفه جویی های اقتصادی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سردار علی فدوی، امروز پنج شنبه (1 دی) در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس با اشاره به هجمه های دمشن گفت: دشمن همواره در عرصه های مختلف سعی کرده است تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که شاهد نوع سخت و نظامی آن  در جریان جنگ تحمیلی بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروز دشمن در حوزه جنگ نظامی دیگر جرات جنگ با ایران را ندارند اما در حوزه جنگ های اقتصادی، فرهنگی و ... تمام تلاش خود را می کند و سپاه پاسداران هم در مقابل این هجوم دشمن مانند دوران دفاع مقدس به دفاع می پردازد.

وی هدف از جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران را عدم توسعه کشور و افزایش محرومیت ها دانست و عنوان کرد: سپاه و بسیج در این عرصه باید ورود و در رفع محرومیت و خدمت به مردم اقدام کنند و در مدت اخیر در حوزه محرومیت زدایی کارهای خوبی مانند جهاد آبرسانی با محوریت بسیج سازندگی و گروه های جهادی در سراسر کشور برای تامین آب آشامیدنی به روستاها انجام شده که اقدام مطلوبی است.

سردار فدوی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که خدمت به مردم را عبادت می دانستند، گفت: امروز توفیق خدمت به سپاه و بسیج و جهادگران رسیده است که فرصتی برای خدمت به مردم است و باید قدر فرصت خدمت را بدانند و کارهای جهادی و با کیفیت و در زمان سریع و مناسب را به انجام برسانند.

وی ادامه داد: میزان فعالیت های عمرانی گروه های جهادی فقط مختصص به اتمام پروژه نیست و باید تمهیدات لازم هم انجام شود و پس از پروژه هم در صورت نیاز خدمات مربوطه ارائه شود و در طول پروژه های محرومیت زدایی اگر مشکلی در کار هم پیش آمد به گونه ای باید تمهیدات در نظر گرفته شود که در سریع ترین زمان ممکن موانع رفع شود و پس از اتمام پروژه نیز امکان پشتیبانی و خدمات پس از کار هم وجود داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حرکت های جهادی کار پیمانکاری نیستند بلکه یک اقدام مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی هستند و این تلاش جهادی باعث شده تا هزینه های اجرای پروژه ها کاهش یابد و صرفه جویی های اقتصادی انجام شود.

وی افزود: سپاه با اجرای پروژه های محرومیت زدایی به دنبال درآمد زایی نیست بلکه از تجربه، دانش، نیروی انسانی و ظرفیت های مختلف خود استفاده می کند تا هزینه ها را کمتر کند.

فارس در اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی پیشرو است

سردار یدالله بوعلی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه استان فارس همواره در اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی پیشرو بوده است، گفت: فارس در هفته بسیج از استان هایی بود که بیشترین پروژه های محرومیت زدایی عمرانی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد. 

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: برای این پروژه ها بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و بخش مهمی از این پروژه ها مربوط به  آبرسانی بود و به 110 روستا خدمات رسانی شد.

وی اعلام کرد: با تلاش قرارگاه های مختلف فعال در حوزه محرومیت زدایی بیش از 656 پروژه ورزشی، راه روستایی و بین مزارع، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و ... افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اقدام قرارگاهی رمز موفقیت در ماموریت های محرومیت زدایی است

اسماعیل قزل سفلی هم با اشاره به دلیل موفقیت در ماموریت های محرومیت زدایی گفت: اقدام قرارگاهی رمز موفقیت در ماموریت های محرومیت زدایی است و موجب می شود تا از موازی کاری نهادها جلوگیری شده و هم افزایی بین آنها و همچنین حرکت بر اساس نقشه راه و به صورت هدفمند امور تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس دارای زیرمجموعه چهارگانه است و محله های شهر شیراز تحت هدایت قرارگاه اجتماعی امنیتی «حضرت احمد ابن موسی (ع)» قرار دارد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی فعال در 6 دهستان و 110 روستای فارس و قرارگاه اجتماعی «حضرت جواد الائمه (ع)» برای 45 محله هدف شهرستانی و رده های سپاه شهرستانی با هدف محرومیت زدایی مناطق مختلف سازمان دهی شده اند.

قزل سفلی اعلام کرد: در مجموع این فعالیت قرارگاهی به 76 محله و 2 هزار و 200 روستا خدمات محرومیت زدایی ارائه شده است و خدماتی مانند آب روستایی، راه روستایی، زیرساخت اشتغال و مسکن روستایی محرومین، ارتقای وضعیت سکونتگاه های غیر متعارف و محلات آلوده و ... دریافت کرده اند.

وی  همچنین گفت: عملیات آبرسانی به 372 روستا و ساخت یک هزار و 200 مسکن برای مددجویان کمیته امداد آغاز و یک میلیون متر مربع راه و معابر روستایی بهسازی و آسفالت شده است.

قزل سفلی با اشره به سایر خدمات ارائه شده توسط جهادگران فارس بیان کرد: جهادگران در حوزه 19 گانه خدمت مومنانه و قرارگاه های اقتصاد مقاومتی خدمات مختلفی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و کار آفرینی ارائه کرده اند.

کد خبر 1241503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha