اختصاص اعتباراتی از تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد

عباسی ضمن تاکید بر اختصاص اعتباراتی از تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: از محل اعتبارات سفر و اعتبارات ملی و استانی نیز برای حمایت از اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد منابعی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه1 دی) در همایش علمی، ترویجی و‌ تکریمی زکات استان گیلان که در سالن تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: گیلان مردمانی بسیار بافرهنگ دارد چنانچه حتی در دادن زکات مستحبی هم فعال هستند.

 
استاندار گیلان با بیان اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی رفتارهای انسان دوستانه‌و کمک به محرومان سفارش شد است تصریح کرد: گزارشاتی که در مورد زکات جمع‌آوری شده گیلان ارائه شد خود مؤید تلاش همه دست‌اندرکاران و ائمه جمعه نسبت به موضوع زکات و ترویج آن است.
 
قائم مقام شورای زکات استان گیلان اضافه کرد: زکات آثار فردی اجتماعی و معنوی بسیار فراوانی دارد و بدون شک این حرکت خدایی در روح و جان انسان تاثیر وضعی داشته و در جامعه نیز آثار خود را به شکل ملموس بر جای می‌گذارد.
 
عباسی نزدیک شدن به خداوند را از آثار مهم ارج نهادن به فریضه زکات برای انسان دانست و اذعان کرد:‌ به جای آوردن زکات موجب می شود، اموال مردم بیمه شود و واقعا کمک ۴۴ میلیارد تومانی مردم گیلان در امر زکات نشان دهنده دیانت مردمان این خطه و رشد مبانی اعتقادی آنان است.
 
وی ابراز داشت: گیلان با وجود همه نعمات خداوندی که دارد و ظاهر سرسبزی که از آن برخوردار است اما در کنار تراکم جمعیتی که دارد عده‌ای از مردم آن دچار سختی در معیشت و زندگی هستند و دولت در حد توان خود از آنان حمایت میکند.
 
استاندار گیلان تاسیس نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) را ناشی از نگاه هوشمندانه امام راحل دانست و ابراز داشت: توانمند کردن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان امری است که همواره تحقق آن را از این نهاد انقلابی انتظار داشته و دارم.
 
عباسی اضافه کرد: در مجموع آنچه را که مربوط به سهم دولت است در تبصره ۱۶ اعتباراتی را برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دادیم، همچنین از اعتبارات سفر و از اعتبارات ملی و استانی به افرادی که برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد کنند حمایت‌هایی را در نظر گرفتیم.
 
وی ضمن اشاره به موضوع اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز و انرژی خاطرنشان کرد: با اتحاد و انسجام و با کمک به محرومان می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امید داریم خداوند متعال به همه ما توفیق ادای زکات و کمک به محرومان را عنایت بفرماید.
کد خبر 1241521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha