حلقه معرفتی و کتابخوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم در شهر راز شکل گرفت

نشست کتابخوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم، با حضور مدیر ستاد فهما خراسان شمالی و به همت خواهران مسجدی در شهر راز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ نشست بازخوانی و تحلیل "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" که مجموعه ای از سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب در تفسیر آیاتی چند از قرآن کریم است، با هدف ارتقاء مبنایی و عملکردی ویژه بانوان فعال فرهنگی که اغلب از معلمان و مربیانمدارس هستند در راز و جرگلان آغاز شد.

 


در این نشست که به همت کانون خاتم الانبیاء راز و جرگلان در محل حسینیه خوابگاه شبانه روزی  نمونه نرجس این شهرستان برگزار شد، ضمن بازخوانیصفحاتی چند از این مجموعه موثر و ارزشمند، در حضور مدیر ستاد فهمای ایناستان، موضوع های مطرح شده، مورد تحلیل و هم اندیشی قرار گرفت.



جلسه اول موضوع محوری ایمان تفسیر آیات 132 تا 134 سوره شریف آل عمران، بازخوانی شد و نکات ارزشمند برآمده از این آیات همچون موضوع اطاعت خدا و رسول خدا  و رهبانیت و نیز اهمیت تقوا و موضوع غفران بر اساس رهنمودهایمقام معظم رهبری، در این نشست کتابخوانی، باب گفتگوی تحلیلی قرار گرفت.


مجموعه مکتوب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" شامل 28 جلسه از تدریس و تفسیر حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)  در ماه مبارک رمضان سال1353 در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) شهر مشهد  است که توسط انتشارات "صهبا"، گردآوردی و منتشر شده است.



گفتنی است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در اقدامی خودجوش، برگزاری نشست های کتابخوانی با موضوع این کتاب ارزشمند در مساجد استان و تشکیل حلقه های معرفتی را اولویت کار تربیتی و فرهنگیخود قرار داده است.



 

کد خبر 1241647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha