برنامه ریزی جهت سوادآموزی ۳۰ هزار نفر در خوزستان

حمیدی نژاد، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز، به مناسبت هفته سوادآموزی، با بیان اینکه هدفگذاری شده که امسال ۳۰ هزار فرد بی‌سواد در خوزستان باسواد شوند، گفت: ائمه جمعه و جماعات در گسترش فرهنگ سوادآموزی می‌توانند بسیار کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسعود حمیدی نژاد، امروز جمعه (۲ دی) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز، به مناسبت هفته سواد آموزی در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی فراگیری علم و مبارزه با بی‌سوادی را در اولویت کارها و برنامه‌های خود دارد و همواره در این مسیر حرکت کرده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی همچنان با قدرت فعالیت دارد، افزود: تا پایان بی‌سوادی و باسواد شدن همه مردم جامعه، این‌نهضت به کار خود ادامه می دهد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز افراد بی‌سواد در جامعه نیز بسیار کمتر شده، یافتن افراد بی‌سواد سخت شده و برای شناسایی این افراد نیاز به همکاری دستگاه های مربوطه است.

 

حمیدی نژاد اذعان کرد: سنگر نهضت سوادآموزی تنها نباید در آموزش و پرورش باشد بلکه باید همه خانواده ها، ادارات، دستگاه ها و اقشار مختلف به کمک آموزش و پرورش آمده تا افراد بی‌سواد، باسواد شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات در گسترش فرهنگ سوادآموزی در جامعه می توانند بسیار کمک کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، با تاکید بر مبارزه با بی‌سوادی در زندان ها و ندامتگاه ها بیان کرد: خیران به روش های مختلف مالی و یا آموزشی می‌توانند به امر سواد آموزی در جامعه بپردازند.

 

وی یاد آور شد: فضای مدارس را در نوبت بعد از ظهر برای امر سوادآموزی در نظر گرفته‌ایم.

 

کد خبر 1241729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha