آموزش قرآن نقش مهمی در اصلاح و تربیت عملی زندانیان دارد

به گفته حجت الاسلام بنیادی، با برنامه ریزی مناسب در آموزش قرآن کریم در زندان ها، می توانیم روح مددجویان را صفا داده و با قرآن مانوس کنیم که در صورت تحقق این مهم، بخش مهمی از اصلاح و تربیت عملی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسین بنیادی در اختتامییه مسابقات کشوری قرآن کریم زندانیان زن و مددجویان دختر کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه یک که به میزبانی زندان مرکزی زنجان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت:علیرغم عمر کوتاه حضرت فاطمه الزهرا(س)، وجود نازنین آن حضرت منشاء خیر و برکت در زندگی دنیوی و اخروی بشریت است.

 

مدیر کل زندان های استان زنجان اضافه کرد: امید می رود با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) بتوانیم بر بسیاری از گرفتاری های غلبه کرده و در آخرت نیز از شفاعت آن حضرت بهره مند شویم.

 

وی به اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم در زندان ها اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب در آموزش قرآن کریم در زندان ها، می توانیم روح مددجویان را صفا داده و با قرآن مانوس کنیم که در صورت تحقق این مهم،بخش مهمی از اصلاح و تربیت عملی شده است.

 

مسابقات قرآن کریم منطقه یک کشوری زندانیان زن و مددجویان دختر کانون های اصلاحی و تربیت در رشته های حفظ یک جزء ، سه جزء ،پنج جزء، ده جزء سور منتخب ، حفظ موضوعی ، قرائت ترتیل، تفسیر قرآن کریم و ترجمه مفاهیم نهج البلاغه به مدت 4 روز و به میزبانی استان زنجان برگزار و در پایان این مسابقات با اهداء لوح تقدیر و جوائز نفیس از منتخبین این مسابقات تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1241980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha