مجذوبی اظهار کرد: بیمارستان اکباتان در حال تجهیز است و تا پایان سال مورده بهره برداری قرار میگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدمهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران گفت: میزان آرسنیک موجود در آب شهر همدان به زیر ۱۰ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: کارهای علمی از جمله ارسنیک زدایی بر روی آب انتقالی از سد تالوار به همدان صورت گرفته است و بر این فرآیند کارشناسان وزارت نیرو و دانشکده بهداشت نطارت داشتند.

وی تصریح کرد: با توافقات در سطح استان و حمایت مدیران استان تصمیم گرفته شده که بیمارستان شهید بهشتی تا افتتاح فاز اول بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تخلیه نشود.

وی ادامه داد: اگر بیمارستان شهید بهشتی را تخلیه کنیم برگشت به عقب است چراکه همین الان بیمارستان اکباتان ۱۰۰ تخت از بیمارستان بهشتی عقب است. برای حفظ شرایط مناسب درمان همدان و بیماران ارجاعی تا افتتاح فاز یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی، این بیمارستان در اختیار دانشگاه و مردم است.

وی به افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: با افتتاح این ساختمان شاهد اتفاقات خوبی در در بخش ناباروری و ان آی سی یو نوزادان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از ادامه ساخت پروژه مرکز جامع سرطان همدان خبر داد و تصریح کرد: خانواده مرحوم فرشچیان از این ادامه همکاری در ساخت این پروژه عظیم‌ عقب کشیدند، اما در سفر ریاست جمهوری 450 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز این پروژه تصویب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان پورسینا شهر بهار خبر داد و گفت: کودکانی که از نظر ذهنی عقب هستند هنگام ترمیم دندان با پزشک همکاری لازم را ندارند بنابراین دندان پزشکی تحت بیهوش در نطر گرفته شد.

مجذوبی افزود: ۲ متخصص بیهوشی در بیمارستان پورسینا بهار مستقر شدند و پس از بیهوش کردن بیمار تمامی فرایند های لازم برای ترمیم یا کشیدن دندان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بیمارستان پورسینا شهرستان بهار دومین مرکزی درمانی در کشور است که دندانپزشکی تحت بیهوشی در آن صورت می گیرد و در این راستا برای بیماران غیر بومی و همراهان آنها سوئیت برای اقامت پیش بینی شده است.

مجذوبی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح دارویار در استان خبر داد و گفت: این طرح چالش‌هایی را به همراه داشت و حتی منجر به کمبودهای دارویی شد؛ در این خصوص بخشی از کار مدیریتی در استان قابل انجام بود اما بخش دیگر مربوط به سطح کلان و کشوری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اخیرا از چند شرکت تولیدی دارویی بازدید داشتیم، تصریح کرد: ورودی دارو به استان ما دو برابر شده و در زمینه داروهای اعصاب و روان تلاش داریم کمبودها را جبران کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک سال گذشته جند رشته جدید شامل فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی، علوم تشریح، مهندسی بهداشت محیط، ژنتیک انسان و سلامت در بلایا و حوادث در این دانشگاه راه اندازی شد.

مجذوبی افزود: بیمارستان های مستقر در برخی از شهرستان ها ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به بیمارستان آموزشی را دارند بنابراین کار کارشناسی، اعتبار بخشی لازم برای تحقق این موضوع در حال انجام است.

وی درباره مهاجرت پزشکان و پرستاران نیز گفت: جمعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان به حدود ۱۳ هزار نفر می رسد که از این تعداد ، میزان مهاجرت اعضای هیات علمی و پرستاران استان انگشت شمار است هر چند عده ای با هدف رفاه و شرایط بهتر مهاجرت می کنند.

 

کد خبر 1242025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha