۳.۵ درصد بودجه آموزش و پرورش باید به حوزه عشایری اختصاص یابد

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۳.۵ درصد بودجه آموزش و پرورش باید به حوزه آموزشی عشایر استان اختصاص یابد.

رضا روشن ضمیر  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: حدود 75 درصد مدارس عشایری این استان کانکسی و 15 درصد مدارسی هستند که در فضاهای گلی دایر است.

 

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی بر توجه بیشتر به آموزش و پرورش عشایری تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به پراکندگی جمعیت و نحوه زندگی این خانوارها باید به این مهم بیشتر بپردازیم تا دانش آموزان از تحصیل محروم نمانند.

 

 

روشن ضمیر افزود: این قشر تولید کننده هر ساله بیش از 30 درصد گوشت قرمز مازاد استان را تامین خواهند کرد که اینک نیازمند توجه بیشتر در بحث زیرساخت ها به ویژه زیر ساخت های آموزش و پرورش است.

 

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی اشاره ای به آیین نامه ساماندهی عشایر کرد و افزود: با توجه به این آیین نامه تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ارگان ها هر آنچه که به جامعه شهری و روستایی خدمت می  دهند باید به جامعه عشایری این استان نیز خدمت ارایه دهند که در این راستا باید به صورت مستقل برای این خانوار ها برنامه ریزی داشته باشند.

 

 

وی افزود: زیر ساخت های جامعه عشایری این استان در حال حاضر نیازمند توجه جدی است تا محرومیت های آن کاسته شود که این مهم در آیین نامه ساماندهی عشایر ایران تاکید شده است.

 

 

وی گفت: طبق‌ آخرین آمار سرشماری حدود هفت هزار خانوار عشایری در این استان داریم که مشتمل بر 30 هزار نفر جمعیت می شود.

 

 

هشت هزار دانش آموز عشایری در این استان داریم که در 250 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

672 نفر از معلمان استان خراسان شمالی در مدارس عشایری مشغول به تعلیم و تربیت هستند که با خانوارهای عشایری ییلاق و قشلاق می کنند.

 

 

کد خبر 1242073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha