خداوند نیاز انسان را صادقانه تامین و حتی او را تعظیم می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: خداوند نیاز انسان را صادقانه تامین و حتی او را تعظیم می کند. با این شیوه انسان استثمار نمی‌شود، خداوند به ما نیاز ندارد که ما را استثمار کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد نظام مافی به سخنرانی پرداخت و گفت: در مدینه و کربلا به بهترین انسان ها ظلم شد و مردم در مقابل آن سکوت کردند.

 

وی افزود: قرآن می فرماید خوراک دروغ و حرام به فکر خود دادید اگر دروغ گوش کردید  و حرام خوردید فکر شما قدرت تشخیص را از دست می دهد به این ترتیب دشمن می تواند جای شهید و‌ جلاد و جای حق و باطل را برای شما عوض کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به روایتی بیان کرد:  دشمن همواره دنبال این است که گوهر در دستان ما را ناچیز جلوه دهد که ما را استثمار کند.  یکی از گوهر ها ولایت خدا، رسول خدا و اهل بیت(ع) او است که سبب سربلندی شما است.  ولایت گوهر بزرگی در دست ما است مراقب باشیم دشمن آن را از ما نگیرد.

 

این استاد اخلاق ادامه داد: حضرت زهرا(ع) فرمودند یکی از بالاترین گوهرها در عالم ایمان به خدا و بدترین آنها شرک نسبت خداوند است. یکی از دروغ های شیاطین بزرگ جلوه دادن غیرخداست. امروز در کشور ما تحصیل کرده ها و مسوولان از اینکه آمریکا ما را تحریم کرده ناراحت هستند اگر چه برخی مسولان تلاش می کنند این تحریم را بردارند اما اگر فکر کنیم آمریکا می تواند کاری برای ما انجام دهد این همان شرک است.

 

وی بیان کرد: در مناجات شعبانیه می فرماید الهی اگر تو مرا تحریم کنی چه کسی مرا رزق می دهد، چرا فکر می کنید تحریم آمریکا و اروپا شکننده تر از تحریم خداوند است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امروز بت پرستی به سوی انسان پرستی رفته است، گفت: وقتی انسان خدا را رها کند به سوی پرستش چیزهای دیگر می رود.  شرط خداوند برای عنایت خود به ما بندگی او است، برای انسان آزادی مطلق وجود ندارد چرا که این نوع آزادی مزاحم آزادی دیگران است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولین و بزرگترین دروغ شیطان به انسان این بود که آدرس تامین نیاز او را اشتباه داد، ابراز کرد: خداوند نیاز انسان را صادقانه تامین و حتی او را تعظیم می کند. اهل بیت(ع) در خانه خدا نیاز خود تامین کردند که عزت یافتند، با این شیوه انسان استثمار نمی‌شود، خداوند به ما نیاز ندارد که ما را استثمار کند.
 

وی با بیان اینکه خداوند ایمان به خود را وسیله طهارت باطنی ما قرار داد، عنوان کرد: آنکس که خداوند را داشته باشد چیزی کم ندارد، ایمان شنیدنی، دیدنی و چشیدنی داریم، اگر کسی طعم ایمان به خدا را چشیده باشد از آن دست برنمی دارد.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خطاب به جوانان گفت: تلاش کرده و تنبلی نکنید در معامله با خدا قانون الهی را رعایت کنید، طلبکار الهی هم نباشید خداوند شما را غنی می‌کند. در مسایل اقتصادی؛ فقط با خدا معامله کنید هیچ‌کس بهتر از او با شما قرارداد نمی بندد. نیت کمک برای خدا کنید او شما را یاری می کند.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه قدرتمندترین قدرت متعلق به خداست که هیچ‌کس همچون او قدرت ندارد، عنوان کرد: در هر زمانی قدرت خداوند از همه قدرت ها بالاتر است، همه جا به قدرت الهی تکیه کنید و ولی الهی را یاری کنید.  اگر می‌خواهید خدا را یاری کنید به قرض الحسنه کمک کنید که مردم سراغ پول نزولی نروند، از ولی خدا و ارزش های الهی دفاع کنید. بالاترین قدرت اقتصادی و نظامی و پادشاهی برای خداست، با انجام واجبات و ترک محرمات بندگی او کنید تا همه جا شما را حفظ کند.

 

کد خبر 1242236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha