بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان اجرای طرح سوگواره یاس نبوی

جوادپور گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بقاع متبرکه صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

سیدمحمد جوادپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بقاع متبرکه صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا به نصب پرچم‌های سیاه در امامزادگان و بقاع شهرستان اشاره کرد و افزود: فضاسازی امامزادگان و بقاع متناسب با این ایام، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذورات، محفل انس با قرآن، سخنرانی، نمازجماعت و پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات دینی، از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

 

وی گفت: در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا (س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به خانواده‌های کم برخورداری توزیع می‌شود.

 

جوادپور با اشاره به اینکه این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است تصریح کرد: قرائت خطبه حضرت زهر(س) برای زائرین در روز شهادت از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی هر ساله همزمان با ایام فاطمیه در سطح بقاع و آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه این سوگواره در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

کد خبر 1242360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha