۹ دی باید زنده بماند تا فتنه در جامعه اسلامی اثرگذار نشود

حجت الاسلام نکونام گفت: نهم دی ماه باید زنده بماند تا فتنه دشمن اثرگذار نشود و از فتنه هایی که به تدریج و مرور تاریخی شکل می گیرد غافل نشویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز دوشنبه (۵ دی) در نشست ستاد برنامه ریزی گرامیداشت نهم دی که در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد اظهار داشت: ۹ دی از شعائر مهم جامعه اسلامی است و حقایق بسیاری را در خود نهفته دارد که باید به زیبایی برای مردم به ویژه نسل های جوان تبیین کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: هر چه بتوانیم حقایق ۹ دی رو با شیوه های اثرگذار و محتوای مناسب بیان کنیم شبهات شکل گرفته و جنگ ترکیبی دشمن را می توانیم به خوبی رفع کرده و آثار آن را خنثی کرد.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه ۹ دی نشان داد که جامعه بیدار است، تصریح کرد: جامعه اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با فراز و نشیب هایی روبرو بوده اما باید همواره بیداری خود را حفظ کرده و نگذاریم فتنه ها به جامعه آسیب برساند.

 

امام جمعه شهرکرد تقارن شهادت حضرت زهرا (س) و هفته بصیرت را فرصتی برای تبیین ویژگی های حق و باطل دانست و گفت: حضرت زهرا (س) شخصیتی بود که در بصیرت افزایی به جامعه و تبیین حد و مرز باطل و حق الگوی والایی است که باید با تاسی از این بانوی مکرم اسلام رهروی راستینی در مسیر تبعیت از ولی فقیه باشیم.

 

حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: پنهان نگه داشتن تربت پاک و تشییع و تدفین مخفیانه در شب یکی از کارهای حضرت زهرا (س) است و امروز چرایی این تصمیم برای جوامع اسلامی و غیر اسلامی مطرح شده و مشخص نیست که چرا این بانو با این عظمت و تجلیل و جایگاه والا در قرآن کریم و نزد پروردگار مزارشان را پنهان داشتند.

 

وی با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از جایگاه ولایت، اظهار داشت: ایشان تلاش کردند تا حقیقت و مغز اسلام همیشه حفظ شود و زنده بماند و این بانوی مکرم نگذاشتند باطل چهره حق به خود بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری مبنی بر ثبت ۹ دی به عنوان یک روز ماندگار داشتند و این تاکید به این معناست که نگذاریم جای خب و باطل عوض شود.

 

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: امروز در حوادث اخیر کشور متاسفانه حجم بالای نامه نگاری ها و موضع گیری ها و دفاع هوایی ار برخی چهره ها در دفاع از فتنه گران مشاهده می شود و آزادی آنها را مطالبه می کنند که نباید اجازه داد جای حق و باطل عوض شود.

 

وی تصریح کرد: فتنه گران افرادی هستند که برخی از آنان استحقاق مجازاتی به مرتب شدیدتر را داشته اند اما نظام اسلامی با آنها مماشات و مدارا کرده است.

 

کد خبر 1242431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha