فتنه و امتحانات الهی موجب رشد انسان می شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه فتنه و امتحانات الهی موجب رشد انسان می شود، گفت: برگ برنده برای کسی است که در آزمایش های الهی و دنیا حق‌جو، حق باور و حق یاور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی شامگاه (۵ دی) در جمع عزاداران هیئت صاحب الزمانی شهرستان خوسف به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد، اظهار کرد: قرآن معجزه حضرت خاتم الانبیاء است و سوره کوثر یکی از موارد ویژه اعجاز قرآن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خدای متعال در آن زمان این وعده را داد و در طول ۱۴۰۰ سال این روز به روز ظهور پیدا می کند و می رود تا حضرت مهدی(عج) موعود ظهور پیدا کنند و خیر کثیر به معنای تام وجود فعال بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در خلقت انسان به این عالم حکمتی نهفته است که درک آن بسیار مهم است، تصریح کرد: شاید خیلی ها تصور کنند که حالا چه می شد که خداوند متعال همه انسان ها را در قالب سلمان فارسی می آفرید؛ در قرآن هم این مضمون را مشاهده می کنید که این برای خدا  زحمتی نداشت که همه را هدایت شده می آفرید، اما چرا این کار را نکرد؟ چون اگر اینگونه انسان را می آفرید ارزشی نداشت.

 

آیت الله عبادی گفت: همواره باید توجه داشت که ما در دنیا برای آزمایش آمدیم و در امتحان است که به انسان نمره می دهند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برگ برنده برای کسی است که در آزمایش های الهی و دنیا حق‌جو، حق باور  و حق یاور باشد، عنوان کرد: همیشه احساس کنیم که ما در صحنه زندگی، سیاسی، اجتماعی، جهاد و ... آزمایش می شویم.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا گفت که «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلا؛ جز زیبایی چیزی ندیدم»، یعنی انسان به صورت خداگونه ارزش الهی پیدا کرد، افزود: از فتنه و امتحانات الهی نترسید چون موجب رشد انسان می شود.

 

بیعت مجدد مردم ایران با ولایت، طمع دشمن را قطع می کند

آیت الله عبادی با اشاره به بیعت مجدد با ولایت و بصیرت ملت ایران، تأکید کرد: این بیعت مجدد مردم ایران با ولایت پیام دارد و چشم دشمن را کور و طمع دشمن را قطع می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان موجودی فرهنگی است و دیدگاهش به او ارزش می دهد، در ادامه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یک شخص نیست بلکه یک شخصیت و سمبل اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه مواضع و کارهای ما در دنیا و آخرت به ما بر می گردد و نباید از کنار این قضیه ساده بگذریم، گفت: هیچگاه به ستمگر، خائن و باطل تمایل ندهید چرا که این به شما برمی گردد؛ در مقابل این فتنه ها و شعارها و دروغ هایی که می گویند هیچ گاه حالت انفعالی به خود نگیرید.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اهل مدینه بذر خیانت و بی تفاوتی نسبت به ظلم را کاشتند و آن روز در سقیفه تحریف ایجاد شد و حضرت زهرا(س) به در خانه تک تک مردم مدینه رفت و گفتند در این قضیه بی تفاوت نباشید اما هر کسی عذری آورد و همه از دور نگاه کردند. حضرت با آن تن مریض در مسجد مستقیم با مهاجر و انصار صحبت و اتمام حجت کرد اما همچنان بی تفاوت بودند و اینگونه مسئله امامت به مسئله خلافت و پادشاهی و دوران جهالت عود کرد و صحنه کربلا پیش آمد.

 

آیت الله عبادی در ادامه افزود: با اینکه حق روشن بود اما این بی تفاوتی ها موجب شد تا یزید پس از شهادت امام حسین(ع) به مردم مدینه اطلاع داد که نتیجه کارتان را دریافت کنید و آنان را قتل و عام کرد.

 

وی در پایان عنوان کرد: ظلمه و استبداد داخلی و استعمار بیرونی برای هیچ کسی ارزش قائل نمی شوند و حتی برای همین افراد خائنی که برایشان نوکری می کنند ارزش قائل نیستند.

 

 

کد خبر 1242479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha