۲۸ هزار تُن شکر در کارخانه قند شیروان تولید شد

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: امسال میزان تولید شکر چغندر، ۲۸ هزار تُن بوده که در حال عرضه به بازار است و از این پس به شکرخام تصفیه خواهد شد و پیش بینی می شود ۳۰ هزار تُن شکر خام تولید شود.

بهرام غیبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی افزود: امسال میزان شکر تولیدی این شرکت در مقایسه با سال گذشته که ۲۱ هزار تُن بود، افزایش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان با اشاره به آغاز خرید چغندر سایر استان ها توسط کارخانه قند شیروان از ۱۵ مهرماه اضافه کرد: خرید محصول تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

 

غیبی خاطرنشان کرد: امسال ۲۱۰ هزار تُن چغندر به ارزش، ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال(۵۲۰ میلیارد تومان) از استان های همجوار تحویل کارخانه قند این شهرستان شد.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار تُن چغندر تحویل این کارخانه شد که امسال به دلیل تحویل و استقبال خوب کشاورزان استان های همجوار، تحویل این محصول نسبت به سال گذشته،  ۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: امسال افت سیلو، ۲ درصد و سال گذشته، ۶.۵ درصد و میزان استحصال (میزان قندی که از چغندر گرفته می شود) امسال ۸۱ درصد و سال گذشته ۷۴ درصد بوده است.

 

کشت چغندر قند بهاره در خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه آغاز و به مدت دوماه ادامه دارد و شهرستان شیروان به عنوان قطب تولید این محصول در استان است.

 

 

 

 

کد خبر 1242496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha