راهکار برون رفت مددجویان از چرخه حمایتی خودکفایی است

ذوالفقاری گفت: رسیدن به خودکفایی از طریق اشتغال یکی از راه های برون رفت مددجویان از چرخه حمایتی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد حسین ذوالفقاری،درجمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد استان سمنان در تمام شاخص های اشتغال کشور رتبه نخست را در سال جاری کسب کرده است گفت: اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جدید نیز به منظور پاسخ به نیازها و اشتغالزایی بیشتر جذب شد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه این نهاد در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعتی، معدنی، شیلات،صنایع دستی و غیره مشاغل ایجاد می کند افزود: سه هزارو۵۰۱ فرصت شغلی با پرداخت ۲۵۳ میلیارد تومان،ایجاد شده است.

 

وی یکی از راه های برون رفت مددجویان از چرخه حمایتی را رسیدن به خودکفایی از طریق اشتغالعنوان کردوافزود: درسالجاری  بیش از ۸۲ درصد تعهد اشتغال کمیته امداد استان سمنان تحقق یافته است.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه با توجه به تحقق شعار سال نقطه تاکیدی کمیته امداد استان سمنان بر ایجاد مشاغل بر پایه مشاغل دانش بنیان بوده است افزود: در کنار مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد ۹۲۰ نفر مشغول به کار شدند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان  از پرداخت ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبارات از منابع تبصره ۱۶ بانکی، تبصره ۱۸، صندوق قرض الحسنه ا مداد ولایت و هم افزایی بانک مهرخبردادوافزود:۲۱۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی با هدف توسعه طرح های اشتغال اجرا شده پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۹۴۳نفر از مددجویان استان سمنان دردوره های آموزش های مقدماتی، مهارتی، پایدار سازی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای مهارت فرا گرفتند اظهارداشت: ۴۶۶ نفر از مددجویان از طریق دفاتر کاریابی به واحدهای صنعتی و تولدی معرفی و مشغول به کار شدند.

 

ذوالفقاری تصریح کرد: مهارت آموزی، توجه به فرزندان و توجه به زنجیره‌ها و اتصال مشاغل خُرد به مشاغل بزرگ را در اولویت کاری خود قرار دادیم تا از این طریق شاهد راه اندازی و توسعه مشاغل پردرآمد برای اقشار ضعیف جامعه باشیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان یادآورشد: در بحث اشتغال نیز رویکرد اصلی توانمندسازی و اشتغال است.

کد خبر 1242854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha