۹ دی فرصتی طلایی برای توجه به «جهاد تبیین»/ارتباط با نسل جوان منحصر به مناسبت ها نشود

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ارتباط با نسل جدید و پاسخ به شبهات آنان تنها نباید منحصر به ۹ دی شود، گفت: دشمن همواره به دنبال تزریق میکروب های جدید به جامعه است و باید با فراگیرکردن «جهاد تبیین» از وقوع فتنه ها پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با توجه به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی اظهار داشت: نهم دی ماه یکی از حماسه های بزرگ ملت ایران است که در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان ها و ارزش های اسلامی رقم خورد.

 

امام جمعه موقت بیرجند به تفاوت ۹ دی ۸۸ با اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: بحث سن و سال و فضای مجازی از مهم ترین تفاوت های اين دو حادثه است و حمله ها و تهاجم های فرهنگي در فضای مجازی در حوادث اخیر کار را سخت کرده بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در حوادث اخیر وحشی گری های آشکاری انجام می شد لذا افرادی هم که در صحنه اغتشاشات اخیر حضور داشتند و فریب رسانه های بیگانه را خورده بودند، خام و جسور و دارای امید کاذب بودند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فتنه ها در کنار وجوه تمایز دارای وجوه مشترک ذهن و تفکر هستند، ادامه داد: لذا تا حد زیادی می تواند جامعه را واکسینه کند اما همیشه دشمن میکروب های جدیدی را وارد پیکر جامعه می کند که باید برای آن هم آمادگی داشت.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه ارتباط با نسل جدید و پاسخ به شبهات آنان تنها نباید منحصر به نهم دی شود، افزود: باید در طول سال خانواده ها و آموزش و پرورش و آموزش عالی و نهادهای فرهنگی حواسشان به نسل جدید باشد و با آن ها به گفتگو بپردازند.

 

وی عنوان کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی برای بررسی علل حوادث اخیر لازم است و باید برگزاری این گفتگو های آزاد در سطوح و مکان های مختلف با حضور افراد آگاه گسترش یابد و مسؤلین هم صادقانه کار کنند تا فضا سالم شود.

 

حجت الاسلام مختاری به لزوم تداوم جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: فرصت هایی از جمله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی فرصت و زمان خوبی برای شروع جهت پرداختن به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و روش های دشمن است.

 

وی در پایان بیان داشت: ولی به دلیل اینکه دشمن پیوسته در کمین است تا به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کند باید جهاد تبیین در طول سال تداوم داشته باشد و باید فراگیر شود تا از فتنه ها پیشگیری کنیم.

 

 

کد خبر 1242903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha