​اجرای فاز اول پروژه تراموا از میدان گیل تا فرودگاه رشت

یزدانی با بیان اینکه فاز اول پروژه تراموا از میدان گیل تا فرودگاه رشت اجرا می شود گفت: شهرداری رشت در حال رایزنی است تا از طریق شورای عالی ترافیک کشور بتواند برای تراموا شهر رشت مصوبه بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، یوسف یزدانی شامگاه چهارشنبه (۷ دی) در جلسه ای با موضوع معضل ترافیک در خیابان‌های شهر رشت اظهار داشت: شهرداری رشت در طول چند سال اخیر پل هایی را احداث کرد تا حجم ترافیک داخل شهر کاهش پیدا کند.

 

سرپرست شهرداری رشت عدم وجود جاده کمربندی را از دلایل ترافیک سنگین شهر رشت ذکر کرد و‌ بیان داشت:‌ شهرداری رشت در برنامه خود احداث کنارگذر جامع شهر رشت را تحت عنوان پروژه رینگ ۹۰ متری در دستور کار دارد که اجرای فاز اول آن از میدان گیل تا بلوار گیلان امسال در دستور کار است.

 

یزدانی اضافه کرد: همزمان با پیشبرد تملک اراضی و با در اختیار قرار گرفتن بخشی از اراضی شرکت راه و ترابری و شرکت سفیدرود امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم بخشی از فاز اول پروژه رینگ ۹۰ متری را از میدان گیل تا مسکن مهر و بلوار لاکان اجرایی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی در مورد احداث پل ها نیز ابراز داشت: بلوار امام علی(ع) در میدان ولیعصر عج را در دست احداث داریم و بخشی از کار آن هم انجام شده است و مجوز روگذر آن هم به زودی به دست شهرداری رشت خواهد رسید و در هفته‌های آتی هم پل روگذر آن شروع به کار خواهد کرد. 

 

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه بسیاری از تقاطع‌های شهر رشت ظرفیت احداث پل را دارند تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته باید در عرض حدود یکسال پل روگذر بلوار امام علی(ع) در میدان ولیعصر عج به بهره‌برداری برسد.

 

یزدانی بازگشایی محورها را از جمله اقدامات شهرداری برای کنترل ترافیک سطح شهر خواند و یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ احداث پل های روگذر و زیرگذر در چندین تقاطع شهر رشت را در دستور کار داریم.

 

وی ضمن اشاره به بازگشایی خیابان اقتصاد اظهار داشت: با تملک چندین باب مغازه در خیابان شریعتی و احداث خیابان اقتصاد امیدواریم بخشی از ترافیک خیابان شریعتی به خیابان سعدی انتقال پیدا کند.

 

سرپرست شهرداری رشت خریداری ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری را از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه ترافیک ذکر کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ۵۰ دستگاه ون هم به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت اضافه شود بنابراین تا قبل از پایان سال اتفاقات بسیار خوبی در شهر رشت به لحاظ ترافیکی به وقوع می‌پیوندد.

 

یزدانی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت هم در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: در چندین تقاطع و چهار راه شهر رشت دوربینهای هوشمند نصب شده‌اند و برنامه داریم در راستای کنترل هوشمند ترافیک تعداد بیشتری از این دوربین‌ها را در سطح شهر جانمایی کنیم.  

 

وی اذعان کرد: شهرداری رشت با شرکت آب منطقه‌ای گیلان هماهنگی را در بحث کانال ژ۵ انجام داده تا آن مسیر هم از میدان جانبازان به سمت جاده انزلی بازگشایی شود.

 

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: سیستم روشنایی بلوار خرمشهر نصب شده و اتصال آن به جریان برق در هفت نقطه احتیاج به قطع درخت دارد که در روزهای آتی اتصال برق آن انجام و دیگر موانع آن برطرف خواهد شد.

 

یزدانی ابراز داشت: شهرداری رشت از طریق شورای عالی ترافیک کشور در حال رایزنی است تا با استفاده از تبصره ۲۳ بتواند برای تراموا شهر رشت مصوبه بگیرد که اگر این کار انجام شود یک اتفاق بسیار بزرگی در ترافیک شهر رشت به وقوع خواهد پیوست.

 

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه تراموا از میدان گیل تا فرودگاه رشت اجرا میشود خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی چندین میدان و معبر در گلباغ نماز و خیابان نواب از دیگر اقدامات اخیر شهرداری رشت بوده همچنین احداث یک پارکینگ در محدوده نواب هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

کد خبر 1242926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha