تحمیل نفت و گاز امریكا به اروپا یكی از گره‌های پیش روی برجام است

آبشناس با بیان اینکه تحمیل نفت و گاز امریكا به اروپا یكی از گره‌های پیش روی برجام است، گفت: در صورت امضای برجام بازار نفت و انرژی آرامش پیدا كرده و قیمت‌ها پایین خواهد آمد و امریكا تمایلی به كاهش قیمت در شرایط كنونی ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عماد آبشناس، كارشناس حوزه بین‌الملل در برنامه رویداد رادیو گفتگو درباره ممنوعیت فروش نفت روسیه به غرب با بیان اینکه برخی كشورهای اتحادیه اروپا قانونی تصویب كرده و برای نفت روسیه یك سقف قیمتی در نظر گرفته‌اند، گفت: به عنوان مثال بشكه‌ای بالاتر از ۶۰ دلار برای نفت روسیه پرداخت نخواهدشد، روس‌ها نفت خود را به هر كشوری كه چنین قانونی را اعمال كند، نمی‌فروشند.

 

وی با بیان اینکه اروپا علی رغم تحریم‌ها علیه روسیه اما هنوز به نفت این كشور وابسته هستند و از طرفی قیمت نفت بالاتر از ۶۰ دلار است، گفت: جنگ اوكراین به نوعی جنگ اقتصادی علیه روسیه است و امریكا نیز درصدد هستند اروپا را وادارد از ایالات متحده نفت و گاز خریداری كند ولی به دلیل اختلاف قیمت بالا كشورهای اروپایی حاضر به این كار نشدند.

 

آبشناس با اشاره به اینکه بعد از جنگ اوكراین، اروپا مجبور است گاز امریكا را ۸ تا ۹ برابر گاز روسیه بخرند و نفت هم به همین ترتیب است، افزود:‌ امریكا برای فروش نفت خود اروپا را وادار به تصویب چنین قانونی كرده است، ولی شدیدا به ضرر كشورهای اروپایی خواهد بود.

 

این کارشناس حوزه بین الملل با بیان اینکه تحمیل نفت و گاز امریكا به اروپا یكی از گره‌های پیش روی برجام است، گفت: در صورت امضای برجام بازار نفت و انرژی آرامش پیدا كرده و قیمت‌ها پایین خواهد آمد و امریكا تمایلی به كاهش قیمت در شرایط كنونی ندارند. برخی سیاست مداران اروپایی سرسپرده امریكا بوده و كوركورانه دستورات آنها را اجرا می‌كنند ولی اعتراض را در میان مردم این كشورها شاهد هستیم كه پیش بینی می‌شود رفتار خشونت بار علیه مردم اروپا موجب مشكلات عدیده در آینده گردد.

کد خبر 1243082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha