دنیا خواهی مانعِ بهره مندی از وجود امام زمان است

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه رضایت امام زمان مقدم بر زیارت ایشان است؛ گفت: دنیا خواهی مانعِ بهره مندی از وجود امام زمان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمیرهاشم حسینی، جمعه(9 دی) در مراسم دعای ندبه از گلزار شهدای کرمان که در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار شد؛ همه خیرها و نیکی ها و فیض ها را به واسطه امام زمان عجل الله تعالی دانست.

 

استاد سطح عالی حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه اگر کسی حاج قاسم سلیمانی می شود، از عنایت امام زمان عجل الله تعالی هست؛ افزود: وقتی قرار بود حاج قاسم به عنوان مهدی یاور مسجد مقدس جمکران معرفی شود او نپذیرفت و می گفت من چینین جایگاهی ندارم اما کسی که برای خود چیزی قائل نیست و اینگونه تواضع می کند خداوند او را با عظمت و منشأ خیرات و برکات قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: جوینده، یابنده است و اگر کسی شهادت بخواهد به او می دهند اما به شرط آنکه به قول حاج قاسم مثل شهدا زندگی کند لذا کسی که دنبال امام زمان باشد به او مدد می کنند اما رضایت امام زمان مقدم بر زیارت ایشان است.

 

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرمایشات امام زمان عجل الله تعالی به علی بن ابراهیم مهزیار مبنی بر اینکه دنیا خواهی عدم رسیدگی به محرومین و مؤمنین گرفتار مانع از بهره مندی از وجود امام زمان است؛ اظهار کرد: آن حضرت فرمودند اگر خواص شیعیه نبودند بلاها دنیا را نابود می کرد.

 

وی ادامه داد: خیلی ها تا قبل از شهادت حاج قاسم از عظمت او خبر نداشتند و یکی از علمای ربانی فرمود وقتی کسی اینگونه از دنیا می رود که دل همه به درد می آید بعید نیست دل امام زمان به درد آمده باشد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که مستکبرین عالم از او وحشت داشتند اما در فضای مجازی به عنوان تروریست مطرح می شود در حالیکه جانی ها به عنوان منجی معرفی می شوند؛ عوض کردن جای شهید و جلاد را کار منافقین دانست.

 

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها برنامه متعالی، الگوی مناسب و مشی صحیح زندگی محور سعادت انسان است؛ افزود: قبل از آنکه مستکبرین بدترین الگوها را به بچه های ما بدهند، خود به آنان الگوی مناسب بدهیم.

 

حجت الاسلام حسینی در خصوص داشتن برنامه متعالی در زندگی انس با قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: قضایای مطرح شده رد قرآن در زندگی همه انسان ها تکرار می شود؛ یک زن می تواند در محیط فرعون گونه اما از اولیای الهی و آسیه شود؛ یک مسئول و صاحب قدرت و ثروت هم ممکن است فرعون مسلک شود.

 

وی بر اهمیت فرهنگ شکرگزاری تأکید و بیان کرد: کسی که شکرگزار نباشد هر قدر به او داده شود باز هم طلبکار است.

 

استاد سطح عالی حوزه در پایان بیان کرد: دشمن با ایران قوی مشکل دارد و هر کس در جریان ولایت باشد دشمن بدترین هجمه ها را به او وارد می کند.

کد خبر 1243155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha