برخی از مشکلات و گرانی های افسارگسیخته امروز ارث دولت گذشته است

حجت الاسلام محمدیان حاج قاسم را پرورده حضرت روح الله و افتخار ایران و اسلام دانست و گفت: بعضی از مشکلات و گرانی های افسارگسیخته امروز ارث دولت گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۹ دی) روز ۹ دی را روز بصیرت و پیروی از ولایت دانست و اظهار کرد: روزی که مردم با بصیرت ایران، نقشه های دشمنی که خودشان اذعان کردند ۲۰سال برای فتنه ۸۸ برنامه ریزی کرده، هزینه ها پرداخته و آدم های زیادی را برای روز موعود خودشان تربیت کردند، برهم زدند و شکست دادند.

 

امام جمعه سنگر، حماسه ۹ دی را باطل سحر فتنه ۸۸ عنوان کرد و افزود: شاید وجه شباهت حضور پرشور مردم در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی باطل السحر فتنه آبان ۹۸ و فتنه گرانی بنزین بود.

 

وی تصریح کرد: تا مدتی کف جامعه ما اراذل و اوباش هر کاری دلشان خواست انجام دادند، نقشه های آن فتنه را هم حضور مردم در تشییع جنازه حاج قاسم، برهم زد.

 

محمدیان گفت: دشمن گمان می کرد فضای جامعه ایرانی بعد از این نارضایتی ها در زمینه گران شدن بنزین و مشکلات معیشتی و اقتصادی به گونه ای است که اگر اکنون سردار این مردم و مالک اشتر انقلاب را حذف کند گ، مردم دیگر پای انقلاب خود نخواهند ماند.

 

وی با اشاره به تشییع جنازه بزرگانی همچون آیت الله اراکی، آیت الله بهجت، آیت الله گلپایگانی و حضرت امام خمینی(ره) که با سیل جمعیت مردم همراه بود، ادامه داد: تشییعی که از کاظمین شروع و به اقصی نقاط کشور از تهران و قم و مشهد و... آورده شد و با جمعیت زیادی همراه بود، به جرأت می توان گفت که هیچ تشییع جنازه ای مانند تشییع پیکر سردار دلها نبود.

 

محمدیان با بیان اینکه این مراسم تشییع، معادلات دشمن را بهم ریخت و باز در اینجا حضور با بصیرت مردم باطل السحر فتنه دشمنان بود، اضافه کرد: امام راحل فرمودند مردم عصر ما از عصر پیامبر(ص) بهترند چرا که آنها پیامبر را دیدند ولی اینها ملتی هستند که پیامبر را ندیده عاشق اهل بیت(ع)، ولایت و نام امیرالمومنین شدند.

 

وی در ادامه حاج قاسم را یک ظرفیت دانست که به فرموده مقام معظم رهبری «حاج قاسم یک مکتب است» اظهار کرد: وقتی نام کسی یا راهی یک مکتب شمرده شد یعنی در آن مسائل اجتماعی، فرهنگی، مردم داری، سیاسی، اقتصادی و...  را می‌توان دید و رویه حاج قاسم هم اینگونه بود.

 

محمدیان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «حاج قاسم سلیمانی یک نرم افزار است» که در هر سخت افزاری و در هر اداره، نهاد، رویه، کانون و اجتماعی اگر از این نرم افزار استفاده کنیم آن ناحیه و منطقه موفق خواهد بود.

 

*شخصیتی که مسیر تاریخ را عوض کرد
وی با تاکید بر اینکه رهبری در تجلیل مقام حاج قاسم می فرماید «او شخصیتی بود که مسیر تاریخ را عوض کرد» گفت: زیرا در جنگ ۳۳ روزه لبنان وقتی وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که اتفاقات بزرگی قرار است رخ دهد و اینکه بنا داشتند یک خاورمیانه کوچک تشکیل دهند و... اینجا حضور حاج قاسم سلیمانی موثر بود، حضور او در سوریه و عراق و فلسطیننیز بسیار مثمر ثمر بود.

 

*دوست و دشمن او را تجلیل می کنند
محمدیان با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند «بعضی از مسائل و اتفاقات درباره این مرد بزرگ را شاید تا ۸٠  سال دیگر هم نشود بیان کرد» گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند:«هر وقت یاد حاج قاسم می افتم در مقابل مقام او تعظیم می کنم، شخصیت روستا زاده ای که در مکتب امام خمینی درس گرفت و به جایی رسید که دوست و دشمن در مقابل مقامش، او را تجلیل می کنند.

 

وی حاج قاسم را پرورده روح الله و افتخار ایران و اسلام دانست و تصریح کرد: اگر در فتنه ها و مشکلات بخواهیم کسی را میزان و معیار قرار دهیم که چه باید کرد، شخصیت، رویه، مرام و معیار حاج قاسم وجه اتحاد و ظرفیت جامعه ایرانی برای متحد شدن است.

 

*عکس حاج قاسم در فضای مجازی هم برای دشمن دلهره ایجاد می کند
محمدیان افزود: در این فتنه ها حتی دشمن تاب تحمل تمثال ها و تصاویر حاج قاسم را هم نداشت، در فضای مجازی هم عکس او دلهره بر دشمن ایجاد می کند.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم را می بایست در وصیت نامه حاج قاسم جستجو کرد گفت: حاج قاسم اهل مطالعه بود.


امام جمعه سنگر در ادامه با معرفی کتاب«الغارات» که کهن ترین کتاب اسلامی و دینی ما است، بیان کرد: حاج قاسم همگان را به خواندن این کتاب توصیه می کردند، کتابی که وقایع دو سال و نیم آخر حکومت امیرالمومنین است.

 

محمدیان در ادامه اظهار کرد: برنامه ای که رژیم صهیونیستی برای جمهوری اسلامی دارد تئوری هزار زخم است، چون پیکره جمهوری اسلامی به قدری قدرتمند شده که برای از پای در آوردن آن با یکی دو زخم نمی توان او را به زمین زد، از این رو پروژه هزار زخم را در دستور کارشان قرار داده اند.

 

وی ادامه داد: معاویه در زمان امیرالمومنین بعد از فتنه جمل، صفین و نهروان، در دو سال و نیم حکومت حضرت علی(ع) از همین پروژه هزار زخم استفاده کرد و شروع به غارت حدود و حکومت امیرالمومنین کرد و آنحضرت را درگیر جای جای مختلف کرد تا اینکه کاری کردند که نباید می شد.

 

محمدیان با بیان اینکه حاج قاسم اهل مطالعه، دیانت، نماز شب، استغفار، ارتباط با خدا و... بود خاطر نشان کرد: مجموع این فضایل سبب شد که او تبدیل به یک مکتب شد.

 

*بعضی از مشکلات و گرانی های افسارگسیخته امروز ارث دولت گذشته است
محمدیان در ادامه همچنین در خصوص گرانی‌های افسارگسیخته تذکر داد و اظهار کرد: گرچه می دانیم که بعضی از این مشکلات ارث دولت گذشته است اما این گرانی افسار گسیخته و سکوت آقایان مسئول چه در ارز و سکه و چه در کالاهای اساسی قابل دفاع نیست.

 

وی گفت: نباید در روی همان پاشنه ای بچرخد که در دولت سابق می چرخید، نه یارانه دوای درد مردم است و نه حذف یارانه ها، و بارها دوستان نیز متذکر شدند که آقای رییسی ابتدا از سفره مردم شروع نکنید.

 

محمدیان افزود: دولت می بایست ابتدا سراغ زیر ساخت های اصلی مانند بانک مرکزی، بورس، اقتصاد و دارایی و برنامه و بودجه و... برود، چرا که شروع از سفره مردم کار خطایی است و کاری که نباید می شد را انجام دادند.

 

وی با انتقاد به اینکه بجای اینکه قیمت چهار قلم کالا بالا برود امروز چهار هزار قلم کالا بالا رفت، اضافه کرد: ما مطالبه رهبری را مطرح می کنیم که فرمودند «آقای رییسی مواظب باشید ارزش پول ملی کشور ریزش نکند» چرا که تاکنون کم لطمه ندیده ایم و بزرگ ترین مطالبه رهبری نیز این است که اقتصادی که به ارز واسط دشمن تکیه کند و بر پایه دلار برنامه ریزی شود این اقتصادی است که هیچ تضمینی بر او نیست.

 

وی بیان کرد: دشمن به دنبال ناراضی کردن مردم و ناامید سازی جامعه نسبت به انقلاب و نظام است پس می بایست با مدیریت انقلابی این مشکل بزرگ را برطرف کرد.

کد خبر 1243289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha