ارائه آموزش های اشتغال به مددجویان راهی برای توانمند سازی

مومنی از بهره مندی چهار هزار و ۶۸۴ مددجو از آموزش‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد.

مجید مومنی، با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های اشتغال به مددجویان کمیته امداد و تلاش در راستای توانمند سازی این عزیزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار هزارو ۶۸۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های اشتغال بهره مند شدند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۱۵ نفر از آموزش مهارت آموزی، هزار و ۴۹۳ نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی و هزارو ۱۷۶ نفر از آموزش مقدماتی اشتغال بهره مند شدند، افزود: آموزش کسب و کار یکی از ارکان برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون می شود، ادامه داد: دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مزایای مهارت آموزی است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

مومنی همچنین از بهره مندی 1500 مددجو از خدمات حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز خبر داد و گفت: تمامی مددجویان تحت حمایت به استناد تبصره قانون آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ از پرداخت هزینه‌های دادرسی در محاکم قضایی معاف هستند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به همکاری تنگاتنگ این نهاد و وکلای نیکوکار استان، با ارجاع پرونده های مددجویی به وکلا تاکنون با پیگیریهای صورت پذیرفته در خصوص پرونده های ارجاعی بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دادنامه به نفع مددجویان تحت حمایت صادر و اجرایی شده است.

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: با توجه به همکاری تنگاتنگ این نهاد و مرکز و کانون وکلای استان، پرونده‌های مددجویی در راستای ارائه خدمات حقوقی اعم از (ارائه مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و شکوائیه، تنظیم لایحه دفاعیه و حضور در جلسات دارسی ) به وکلای نیکوکار استان ارجاع گردیده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: پیرو راه اندازی میز خدمت حقوقی در کلیه شهرستان ها در راستای ارائه خدمات حقوقی به نیازمندانی که به واسطه بعد مسافت و رنج سفر قادر به حضور در مرکز استان نمی باشند، وکلای نیکوکار این نهاد با حضور ماهیانه سه بار در تمامی شهرستان ها و استقرار در میز خدمت حقوقی به مشکلات حقوقی افراد مراجعه کننده رسیدگی می نمایند.

کد خبر 1243436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha