لزوم احداث زائرسرای ارزان ‌قیمت در شیراز برای رونق گردشگری مذهبی

فرخ زاده گفت: در حوزه گردشگری مذهبی بحث احداث زائرسراها حائز اهمیت است و در شیراز پیشنهاد احداث زائرسرای ارزان ‌قیمت و در شان زائران سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه شده است که امیدواریم شهرداری شیراز در این خصوص همکاری لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد فرخ زاده، امروز شنبه (10 دی) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به راهکارهای خلاقانه جذب گردشگر گفت: ارائه طرح‌ های خلاقانه در جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش موثری دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: عدم وحدت منسجم و فقدان خلاقیت ویژه‌ بخش خصوصی در سال های اخیر از معضلات حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخش خصوصی در این حوزه متحد و منسجم شود، بیان کرد: عدم وجود خلاقیت و ابتکار عمل موجب می شود تا صنعت گردشگری دچار رکود مستمر ‌شود.

فرخ زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل جلسات ستاد تسهیلات سفر نوروزی در استان فارس هم اظهار کرد: استان فارس رتبه نخست کشور در ستاد تسهیلات نوروزی را از آن خود کرد و از اکنون برای ارائه خدمات بهتر در نوروز 1402 در تلاش هستیم.

وی ادامه داد: برای ستاد تسهیلات نوروزی در استان، کارگروه‌ های مختلفی تشکیل شده است و تاکنون 2 جلسه برای آن‌ تشکیل شده است و وظیفه اسکان مسافران نوروزی در فارس امسال به آموزش و پرورش واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: فارس دارای ظرفیت‌ های گردشگری عدیده ای است که شامل گردشگری سلامت است و گیاهان دارویی در این حوزه ظرفیت خوبی به شمار می روند.

وی تصریح کرد: در خصوص برگزار نشدن رویدادهای گردشگری در استان فارس، بخش خصوصی گردشگری و میراث فرهنگی و به صورت خاص، معاون گردشگری باید پاسخگو باشند.

فرخ زاده با ذکر این موضوع که شیراز با بن‌ بست جاذبه‌ها مواجه شده است هم گفت: امروز افراد زیادی برای بازدید از حافظیه و سعدیه و حتی جاذبه ها و مسائل مذهبی به شیراز سفر نمی ‌کنند که علت آن باید بررسی شود و برای رونق گرفتن گردشگری تمامی نهادهای دولتی و خصوصی باید همکاری کنند.

وی افزود: در حوزه گردشگری مذهبی بحث احداث زائرسراها در سه شهر مذهبی کشور حائز اهمیت است که در مشهد مقدس در حال انجام است و در شیراز پیشنهاد احداث زائرسرای ارزان ‌قیمت و در شان زائران سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه شده است که امیدواریم شهرداری شیراز در این خصوص همکاری لازم را انجام دهد.

فرخ زاده اعلام کرد: در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، ساختمان ‌هایی برای احداث زائرسرا خریداری شده و یا خواهند شد و بودجه ‌ آن از طریق صندوق احیای بافت اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تامین می شود.

وی با اشاره به لزوم پارک هیجانی در شیراز هم گفت: ایجاد پیست اتوموبیل رانی و دوچرخه سواری و ... موجب ایجاد زمینه خوبی برای تخلیه جوانان می شود.

کد خبر 1243565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha