عشایر خراسان جنوبی نیازمند ۱۶۳۵ پنل خورشیدی هستند

ابراهیمی گفت: یک هزار و ۶۳۵ دستگاه پنل توسط اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی نیازسنجی شده و در حال پیگیری است.

محمد ابراهیم ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخصوص پروژه های عمرانی در حال اجرا در حوزه عشایر اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی تعداد دو پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد (تکمیل فاز دوم )و همچنین آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر (تکمیل فاز اول ) با اعتبار 356 میلیارد ریال در دست اجرا و بهره برداری است.

 

سرپرست اداره‌ کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: برای تکمیل فازهای بعدی نیازمند 820 میلیارد ریال اعتبار بوده که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور پیشنهاد شده است.

 

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز تعداد 67 عنوان پروژه با اعتبار 140 میلیارد ریال در حال اجرا است، تصریح کرد: این پروژه ها در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

سرپرست اداره‌ کل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه مرمت و موج تراشی ایل راه و آبرسانی سیار نیز از محل اعتبارات تملک دارایی استانی بطور مستمر درحال اجرا است.

 

ابراهیمی در ادامه به توزیع پنل خورشیدی بین عشایر اشاره کرد و گفت: با معرفی این اداره کل و از محل اعتبارات شرکت توانیر در سال 1399 تعداد 1200 دستگاه با ارزش 177 میلیارد و 720 میلیون ریال بین عشایر توزیع شد و از محل اعتبارات 1400 شرکت توانیر نیز تعداد 450 دستگاه با 53 میلیارد و 415 میلیون و 450 هزار ریال تحویل عشایر شده است.

 

وی تصریح کرد: یک هزار و 635 دستگاه دیگر توسط اداره کل امور عشایر استان نیازسنجی شده و در حال پیگیری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1243618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha