نمایشگاه میراث اسلامی در کتابخانه عمومی شهر «بری» کانادا برگزار شد

نمایشگاه «میراث اسلامی» با غرفه های حجاب، نقاشی و آموزش عربی در کتابخانه شهر «بری» واقع در جنوب «آنتاریو» کانادا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «barrietoday»، نمایشگاه «میراث اسلامی» در کتابخانه شهر «بری» واقع در جنوب «آنتاریو» کانادا برگزار شد.

 

غرفه های راه اندازی شده راه‌اندازی شده در اطراف کتابخانه شامل غرفه های نمایش حجاب، نقاشی و  آموزش عربی بودند.

 

«سایمه شفق»، هماهنگ کننده جامعه زنان مسلمان در «بری» که سازماندهی این مراسم را بر عهده داشت در این باره گفت: مسلمانان بسیاری از ابزارهای علمی را که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اختراع کرده اند، واقعیتی که بسیاری از آن آگاه نیستند.

 

وی افزود: در دنیای کنونی به طور معمول مردم فکر می کنند مسلمانان عقب مانده یا تروریست هستند، و ما می خواهیم به جهان بگوییم که اینها چیزهایی نیست که اسلام به ما می آموزد. آنها هیچ ربطی به اسلام ندارند.

 

شفق توضیح داد که اسلام یک دین صلح آمیز است که همه مردم را تشویق به آموزش صلح ،دوستی و آرامش می کند.

 

هماهنگ کننده جامعه زنان مسلمان در «بری» گفت: ما روی پیوند جوامع کار می کنیم. ما کارهای بشردوستانه زیادی انجام می دهیم. در روز کریسمس بسته‌های غذایی را به بی‌خانمان‌ها و فقرای مرکز شهر دادیم. ما همیشه در خدمت جامعه هستیم و به جامعه پاسخ می دهیم. اسلام اینگونه به ما می آموزد.

 

شفق گفت که تصمیم گرفت با کتابخانه محلی تماس بگیرد و مجوز برگزاری این نمایشگاه را از آنها دریافت کند.

 

آنها این فرصت را به ما دادند و بسیار خوب و فراگیر هستند. جامعه اسلامی در بری در حال رشد است.» او گفت که ایستگاه هایی در اطراف کتابخانه برپا شده است، از جمله نمایش حجاب، تظاهرات حنا، رنگ آمیزی و تبلت های آموزش عربی.

 

او گفت: می‌خواهم از مسئولان کتابخانه عمومی به خاطر قلب بزرگشان تشکر کنم . این کتابخانه فضایی را در اختیار ما قرار داد تا اولین رویداد میراث اسلامی را در آن راه اندازی کنیم.

 

شفق افزود:ما مشتاقانه منتظریم تا در سال 2023 فرصت های بیشتری فراهم شود تا آگاهی بیشتری را به مردم هدیه بدهیم.

 

وی تصریج کرد که جامعه زنان مسلمان در «بری در نظر داردبه زودی مراسم «در های باز مسجد» را  در مسجد «مریم» واقع در  «اورو مدونته» برگزار کند.

کد خبر 1243679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha