کاهش آسیب‌های اجتماعی رویکرد طرح سفیران اجتماعی است

میرزایی اصلی ترین هدف طرح ملی سفیران اجتماعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد را پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و صیانت از حریم خانواده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛مجتبی میرزایی در سفر به شهرستان میامی در راستای روند اجرای طرح ملی سفیران اجتماعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان گفت:کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه مهمترین هدف اجرای طرح سفیران اجتماعی با مشارکت فعالان کانون های مساجد است.

 

مدير امور فرهنگي و توليد محتواي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشوربا بیان اینکه ستاد فهما برنامه‌های خود را در قالب سامانه بچه‌های مسجد و در قالب رویداد ملی فهما انجام می‌دهد اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که با استقبال بسیاری روبرو بوده است، انجام فعالیت‌های اجتماعی از جمله اجرای طرح سفیران اجتماعی است.

 

وی مردمی بودن، مسجد محوری و خانواده محور بودن آن مهمترین ویژگی وشاخص این طرح برشمردو افزود:اجرای طرح سفیران اجتماعی زمینه ای مناسب برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله بوده است.

 

میرزایی با بیان اینکه این طرح به از سال ۹۸ در پنج استان برگزار می‌شود افزود: خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین و گیلان از استان‌های مجری طرح سفیران اجتماعی هستند.

 

 

 

مدير امور فرهنگي و توليد محتواي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور تصریح کرد:در طرح سفیران اجتماعی کانون فرهنگی هنری مجری هسته اجتماعی تشکیل داده که این هسته اجتماعی شامل امام جماعت، مدیر کانون، مسئول بسیج، هیئت امنا، مشاور مربی برادر و مشاور مربی خواهر و پنج نفر از سرمایه های اجتماعی محله می باشد.

 

وی شهرستان میامی در استان سمنان را یکی از این شهرستان ها دانست وافزود: در حال حاضر در ۴ کانون این شهرستان طرح سقیران اجتماعی در حال اجرا می باشد.

 

میرزایی همچنین با اشاره برگزاری دوره های آموزشی بویژه با محوریت مشاوره عمومی و فردی،گفت: در راستای طرح ملی سفیران اجتماعی مشاوران مختلفی در سطوح کشوری و استانی در شهرستان میامی حضور یافته و به صورت عمومی و فردی به مردم شهرستان مشاوره داده اند.

 

 

مدیر امور فرهنگی و تولید محتوای ستاد هماهنگی کانون های فهما کشور با اشاره به اینکه این طرح از سوی وزارت کشور به ستاد کانون های مساجد واگذار شده است،افزود: این طرح با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که وزارت کشور و دفاتر فرهنگی اجتماعی استانداری ها در سطح استان بر روی این طرح نظارت خواهند داشت.

 

وی کارکرد اجتماعی را از وظایف ذاتی مسجد عنوان کردوافزود: هدف طرح سفیران اجتماعی این است که خانواده ها را درون مساجد آوریم.

 

میرزایی ارتقاء سطح نگرش ها، دانش وسلامت روان وکمک به شناخت واعتلای مهارت های زندگی واجتماعی و توانمندی های واستعدادهای بالقوه نوجوانان وجوانان در حیطه مسائل مختلف، تنظیم مسیر زندگی وپیشگیری وکاهش مشکلات وآسیب های اعتقادی ، اجتماعی و وروانی، تنظیم مسیر زندگی وپیشگیری و کاهش مشکلات وآسیب های اعتقادی، اجتماعی وروانی، احیای کارکردهای فراموش شده مسجد و جذب نوجوانان، جوانان وعموم مردم به مساجد را از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

 

میرزایی از روند اجرای طرح ملی سفیران اجتماعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میامی بازدید کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1243680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha