کارخانه قند شیروان ۳۷۰ میلیارد تومان به چغندرکاران پرداخت کرد

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: با پایان فصل برداشت و تحویل چغندر از استان های همجوار به این کارخانه، ۳۷۰ میلیارد تومان به چغندرکاران پرداخت شده است.

بهرام غیبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: امسال با خرید ۲۱۰ هزار تُن چغندر به ارزش ۵۲۰ میلیارد تومان از کشاورزان، سعی  شد پرداختی ها به موقع صورت گیرد و اینک ۱۷۰ میلیارد ریال از مطالبات پرداخت نشده که به زودی پرداخت خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان عنوان کرد: امسال نرخ تضمینی به ازای هر کیلوگرم ۲۱ هزار ریال مصوب شد که با کمک کرایه به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هزار ریال رسید.

 

غیبی با اشاره به شروع تعمیرات کارخانه از ابتدای شهریورماه خاطرنشان کرد: در این راستا، ۱۵ میلیارد تومان برای دستگاه بسته بندی و ۱۰ میلیارد ریال برای تعمیر کوره های آهک، عایق کاری، اصلاح و غیره هزینه شد که همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: این کارخانه سالانه هشت هزار میلیارد ریال گردش مالی در این شهرستان دارد.

 

وی اضافه کرد: در فصل برداشت محصول، ۶۵۰ نفر از کارکنان اداری و فنی این واحد تولیدی به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت کاری فعالیت می کردند تا این محصول استراتژیک به صورت کاملا بهداشتی به دست هموطنان برسد.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان بیان کرد: کشت چغندر قند بهاره در خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد و شهرستان شیروان به عنوان قطب تولید این محصول در استان است.

 

استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشت چغندرقند کشور، ۱.۵۱ درصد محصول را تولید می کند.

 

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تُن چغندرقند در شبانه روز است.

 

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و ۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است که ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

کد خبر 1243682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha