غذای حلال به منوی دانشگاه  «جان هاپکینز»  اضافه شد

درخواست دانشجویان مسلمان برای گنجاندن غذاهای حلال در منوی رستوران دانشگاه و محافظت از نمازخانه مورد بررسی دانشگاه «جان هاپکینز» قرار گرفت و مشکلات دانشجویان در این زمینه برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، درخواست دانشجویان مسلمان برای گنجاندن غذاهای حلال در منوی رستوران دانشگاه و همچنین محافظت از نمازخانه با به وجود آوردن امکان قفل کردن آن پس از ماه ها مورد بررسی دانشگاه «جان هاپکینز» قرار گرفت و حل شد.

 

این دو خواسته برای ماه ها در صدر فهرست مطالبات دانشجویان مسلمان دانشگاه «جان هاپکینز »قرار داشت.

 

«مزین الشریف» ، دانش آموخته رشته علوم اعصاب که نایب رئیس انجمن دانشجویان مسلمان نیز هست در این باره گفت: «به ما گفته می شد که کارهایی برای دانشجویان مسلمان در حال انجام است اما ظاهرا کاری انجام نمی شد؛ ما احساس می‌کردیم که از دور خارج شده‌ایم و فکر می‌کردیم نگرانی‌های ما جدی گرفته نمی‌شود.

 

نبود قفل برای نمازخانه دانشگاه در اوایل سال جاری با ورود دانشجویان غیرمسلمان به فضا و ایجاد مزاحمت برای دانشجویانی که در حال نماز بودند، به یک مسئله بزرگ تبدیل شد.

 

همچنین در درسترس نبودن غذای حلال نیز برای دانشجویان مسلمان یک نعضل محسوب می شد.

 

پس از گذشت چندین ماه از ارائه این درخواست انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «جان هاپکینز» که اکنون 50 عضو دارد به دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در مریلند مراجعه کرد تا کمک بگیرد.

 

زینب چاودری، مدیر این شورا در مریلند کمک کرد تا دانشجویان با « چارلز لو» معاون آموزشی دانشگاه جان هاپکینز مرتبط شوند؛ لو نیز شد که در نمازخانه را قفل بزند و گزینه های غذای حلال را در منوی رستوران دانشگاه بگنجاند.

 

چاودری در بیانیه ای گفت: این مراحل نشان دهنده این است که دانشگاه نیازهای بدنه دانشجویی خود را اولویت بندی می کند.

چارلز لو  نیز گفت : حمایت از دانشجویان مسلمان دانشگاه در مورد این موضوعات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای جامعه ما با اطمینان می دانند که به جانز هاپکینز تعلق دارند.

 

انجمن دانشجویان مسلمان جان هاپکینز یک گروه مذهبی دانشجویی است که با هدف تقویت ارتباط دانشجویان مسلمان با یکدیگر و حل مشکلات آنها ایجاد شده است.

 

این گروه تلاش می کند تا زندگی معنوی و اجتماعی دانشجویان، کارکنان و دستیاران پزشکی در دانشگاه جان هاپکینز را غنی کند.

کد خبر 1243755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha