ترویج ارزش های اخلاقی در رسانه ملی مورد توجه باشد

آل هاشم با اشاره به ضرورت ترویج ارزش های اخلاقی در رسانه ملی گفت: این سازمان باید با استفاده از هنر و هنرمند زمینه پرورش و گسترش و تفهیم فضیلتهای اخلاقی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: رسانه خط تولید فکر و برنامه بوده و آن را دنبال می کند یکی از مهمترین وظایفی که نباید از آن غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حذف کامل مصداقهای هنجارشکنی همچون خشونت در جامعه را یکی از مهمترین وظائف صداو سیما خواند و افزود: این سازمان باید با استفاده از هنر و هنرمند زمینه پرورش و گسترش و تفهیم فضیلتهای اخلاقی را فراهم کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: صدا وسیما باید با طرد ارزش های منحط و پوسیده و طرح ارزش های متعالی اسلامی در جهت رهانیدن انسان از بند شیطان همت گمارد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات تغییر وضعیت اشتغال برخی کارکنان صدا و سیما گفت: خواسته کارکنان خدوم این رسانه به حق بوده و افرادی دارای سابقه ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که هنوز تغییر وضعیت نشده اند بر این اساس باید راهکار قانونی پیدا کرد.

همچنین معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: در دهکده جهانی امروز وسایل ارتباط جمعی در انتقال و شکل دهی افکار عمومی و توسعه فرهنگ و تمدن بشری نقش عمده ای دارند.

تراب محمدی اظهار کرد: کمتر حادثه ای را می توان یافت که رسانه ها در آن نقش نداشته باشند و رسانه های تصویری علاوه بر آن در زمینه الگوهای رفتاری و فرهنگ سازی نقش ایفا می کنند.

وی افزود: نقش صدا و سیما می تواند نقش رسانه های بیگانه را خنثی یا کم اثر کند و ضریب نفوذ الگوهای رفتاری مورد نظر را در جامعه افزایش دهد.

محمدی همچنین با اشاره به اهمیت ارتقای ضریب نفوذ صدا و سیما، گفت: مردم مناطق شمال و شمال غرب استان آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان های کلیبر، خداآفرین، خاروانا و برخی نقاط اهر و مرند از ضعف آنتن دهی شبکه های صدا و سیما گلایه دارند و خواستار تقویت آن هستند.

کد خبر 1243846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha