مکتب حاج قاسم جامع‌ترین نسخه تربیت نخبگان تمدن ساز است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: مکتب حاج قاسم جامع‌ترین نسخه تربیت نخبگان تمدن ساز است که می‌توان از آن در کشور و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،«صفر نصرالله زاده» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید بزرگوار سردار سلیمانی با الهام گرفتن از مکتب حیات‌بخش اسلام و توکل به خدا و اخلاص مثال زدنی یک حلقه وصل عظیم در تحقق وحدت عملی جبهه مقاومت اسلامی بود.

رئیس دانشگاه تبریزادامه داد: از مهمترین اقدامات ایشان در این رابطه به‌غیر از نزدیک کردن قلوب مسلمین به همدیگر می‌توان به عینیت بخشی به راهبرد حفظ و بقای نظام سوریه و شخص بشار اسد، شکل گیری ائتلاف و شراکت راهبردی میان ایران و روسیه در عرصه نظامی – امنیتی بود که می‌توان اشاره کرد.

وی همچنین بیان کرد: شبکه سازی نیروهای محلی و بومی(زینبیون، فاطمیون، حیدریون، دفاع وطنی)، مهار تروریسم، تشدید تنگنای امنیتی و ژئوپلیتیک برای رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاه راهبردی و استراتژیک بوکمال _ قائم نیز می‌توان به اقدامات بی‌نظیر ایشان اضافه کرد.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اخلاص و مجاهدت برای گمنامی، ولایت محوری و تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان، جامعیت و داشتن شخصیت چند بعدی این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: آزادگی و وارستگی از وابستگی های دنیوی، داشتن قدرت تدبیر و چاره اندیشی در بحران ها، مردم داری و عشق به مردم، تکلیف گرایی، استقامت در فکر و عمل و دید وسیع و جهان شمول ایشان از جمله ویژگی هایی است که می توان به آنها اشاره کرد.

نصرالله زاده تاکید کرد: مکتب یک مجموعه و نظام منسجم فکری، عملی و رفتاری است که قابلیت الگو شدن و تسری پیدا کردن دارد و عقلانیت، معنویت و عدالت سه عنصر اصلی در مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان سخنان خود گفت: باید ویژگی های بارز شهید بزرگوار سردار سلیمانی را در اندیشه، گفتار و رفتار نسل‌های بعدی متجلی و زمینه تربیت و ظهور انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی را فراهم سازد و این نخواهد بود مگر اینکه دانشگاه نقش اصلی خویش را در شاگردپروری به نحو مطلوب ایفا نماید. 

کد خبر 1244145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha