ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت از رویکردهای اصلی حوزه فرهنگ و هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت از رویکردهای اصلی حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،«سیدمحمدحسین بلاغی»در این دیدار با اشاره به اینکه باید با تشخیص ضرورت‌ها،‌ مناسب‌ترین و عملیاتی‌ترین راهکارها و پیشنهادات برای ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت ارائه شود، اظهار داشت: شهادت و ایثار  در زمره‌ی عالی‌ترین، تاثیرگذارترین و حرکت‌آفرین‌ترین مفاهیم در جامعه اسلامی است و برکات زیادی را بهمراه دارد از این رو می‌بایست مورد توجه جدی نهادهای فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فروگذار نخواهد کرد و علی‌الخصوص در حوزه مکتوب‌سازی تاریخ شفاهی ایثار و شهادت تمام همت خود را به کار خواهد بست.

وی ایثار و شهادت را از گنجینه‌های غنی فرهنگ اسلامی و ایرانی برشمرد که در طول اعصار تاثیرات شگرفی در بیداری ملت‌ها داشته و بر لزوم تبیین این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

«جابر ابوالفتح زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این دیدار گفت: مهم ترین ماموریت این بنیاد  مستند به اساسنامۀ این نهاد، حفظ، اشاعه و پایداری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و نیل به موفقیتِ حداکثری در این زمینه همراهی دستگاه های دیگر اداری از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از انتصاب آقای بلاغی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: تجربه نشان داده زمانی که مدیریت دستگاه های فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهدۀ متخصصان فرهنگ و هنر بوده، شاهد مدیریت هایی قرین کامیابی و توفیقات روز افزون بوده ایم و خوشبختانه این موضوع در مورد مدیرکل جدید ارشاد استان صادق است.

در  این دیدار کتاب نفیس «سید ‌العلماء الاعلام» چاپ «نشر شاهد» که به تاریخ شفاهی زندگی و فعالیت‌ های شهید آیت ‌الله سیّداسدالله مدنی می‌پردازد از سوی مدیرکل بنیاد شهید استان به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداء ‌شد.

کد خبر 1243582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha