اجرای طرح غربالگری آلزایمر در قزوین

دهباشی پور از اجرای طرح غربالگری آلزایمر در استان قزوین در میان جمعیت ۵۰ تا ۷۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، علی دهباشی پور شب گذشته (یکشنبه ۱۱ دی) در گفتگوی خبری در خصوص اجرای طرح غربالگری آلزایمر در استان بیان کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد سالمندان در کشور، بیماری آلزایمر هم به عنوان یکی از علل ابتلا به مشکلات حافظه و نوعی از زوال عقل در حال افزایش است از این رو نیاز به غربالگری و مداخله به هنگام است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس استان قزوین به عنوان محل اجرای طرح غربالگری بیماری آلزایمر و به صورت پایلوت انتخاب شده است و این طرح از دی ماه آغاز شده و کارهای اولیه مربوط به  آن انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: ان شاالله فاز نخست کار که تشخیص و غربالگری است تا پایان بهمن ماه به اتمام می رسد و در میان جمعیت 80 هزار نفری سنین 50 تا 75 سال از مجموع جمعیت بالای 110 هزار نفری سالمند استان، طرح غربالگری را انجام می دهیم و 40 درصد این جمعیت مورد غربالگری قرار می گیرند.

 

دهباشی پور اعلام کرد: در فاز اول 100 غربالگر از مجموع روانشناسان و پرستاران استان را به عنوان پژوهشگر و پرسشگر وارد طرح خواهیم کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ان شاالله  طرح غربال که به اتمام رسید و آمار احصا شد و تشخیص اولیه در خصوص این بیماری در میان سالمندان صورت گرفت و افراد بیمار شناسایی شدند، با حمایت متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان و همچنین در صورت لزوم سایر متخصصان، افراد مورد مداخلات درمانی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 1243877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha