با زبان شعر آحاد جامعه را به همدلی دعوت کنیم

نانی زاد گفت: سعی کنیم با زبان شعر که سرمایه ملی ماست جامعه و آحاد جامعه را به همدلی دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه نانی زاد در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۲ دی) در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: کنگره های شعر در واقع جهاد تبیین است و در این بین استفاده از ارزش ها و آیین ها که برای ما قابل اعتنا و در باورهای ما ریشه دارد، جهاد تبیین محسوب می شود.

 

مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: لازم است بیش از پیش در این راستا قدم برداریم و سعی کنیم با زبان شعر که سرمایه ملی ماست جامعه و آحاد جامعه را به همدلی دعوت کنیم؛ بخش هایی که مورد غفلت واقع شده و در تاریکی فرو رفته و نیاز است نور حقیقت بر دل ها تابیده شده از زبان شعر زبان همدلی بهره برده و زبان شعر مهم می تواند این اتفاق مبارک را رقم بزند.

 

وی اضافه کرد: ما هم سعی می کنیم از این فرصت بیش از  پیش استفاده کنیم ان شاالله به برکت خون شهدا قدم های ما استوار باشد و مشمول دعای خیر همه آنهایی که خون شان ایثارها را رقم زد، شویم و این مسیر را هموارتر برویم.

 

در ادامه یکی از شاعران استان قزوین اظهار کرد: به منظور پویایی کنگره ضرورت دارد کارگاه های شعر در جنب این برنامه ها در نظر گرفته شود.

 

سید محمدحسین ابوترابی افزود: نیاز داریم علاوه بر برگزاری چنین کنگره هایی که هفتمین سال آن است برگزار می شود و خیلی از شاعران از استان قزوین و دیگر استان ها می آیند و در این برنامه شرکت می کنند، کارگاه هایی برای شاعرانی که دغدغه پایداری و ایثار را دارند داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت شاعران جوان تر بهره برد و با برگزاری کارگاه های ویژه، شاعران برجسته از بین این افراد داشته باشیم.

 

این شاعر قزوینی یادآور شد: بحث دیگر تولید محتوا است که لازم است در خصوص شهدای شاخص استان از برخی شعرا خواسته شود که در این خصوص شعر داشته باشند و این جهت دهی را در کنگره داشته باشیم.

 

کد خبر 1244009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha