احتمال روند افزایشی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

محمدی، از احتمال روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا تا ۶ هفته آینده در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان آبی است، اما احتمال روند افزایشی وجود دارد‌.

سید محمد محمدی، امروز دوشنبه (۱۲ دی) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، با اشاره به آغاز موج جدید ابتلا به بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: خوشبختانه موارد افزایشی ابتلا به بیماری کرونا به صورت سرپایی در منطقه جنوب غرب خوزستان را نداشته ایم اما با توجه به افزایش موارد سرپایی دربرخی از شهرها بر اساس نظر متخصصان امر، احتمال دارد شاهد افزایشی شدن بیماران کرونایی در هفته های آینده باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، خواستار هوشیاری و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شد و افزود: مردم باید هشیار باشند چراکه سوش جدید کرونا بسیار مسری است، که امیدواریم با زدن واکسن و رعایت موارد بهداشتی توسط شهروندان مشکل خاصی پیش نیاید.

 

وی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: واکسن کرونا در انواع مختلف و به اندازه کافی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود دارد و افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها می‌گذرد با مراجعه به مراکز منتخب می‌توانند دُز یادآور را تزریق کنند.

 

محمدی، استفاده عموم مردم از ماسک را به عنوان مهمترین راه پیشگیری در مقابل هر نوع سوش کرونا دانست و اضافه کرد: از مردم در خواست می‌شود در مراکز شلوغ و پرتردد به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

 

وی از کاهش موج ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه موج این بیماری که در آبان و آذر شاهد آن بودیم کاهش پیدا کرده و مراجعه سرپایی کمتر شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، بیان کرد: چند مورد بیماری دست و دهان در منطقه جنوب غرب خوزستان مشاهد شده که تحت کنترل است و این بیماری با مواقبت و بهداشت قابل درمان و پیشگیری است.

 

کد خبر 1244047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha