۱۳ کشور اروپایی تا سال ۲۰۸۵ دارای اکثریت جمعیت مسلمان خواهند بود

بر اساس تحقیقات انجام شده ، ۱۳ کشور اروپایی شامل قبرس،سوئد،فرانسه،یونان، بلژیک ،بلغارستان ،ایتالیا ، لوکزامبورگ، انگلستان ، اسلوونی ، سوئیس ، ایرلند و لیتوانی هستندتا سال ۲۰۸۵ دارای اکثریت جمعیت مسلمان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theislamicinformation»، در هفته ای که گذشت بسیاری از کشورهای اروپایی کریسمس را در جشن گرفتند، اما نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که به زودی در سال های آتی تعداد افرادی که ماه رمضان را در جهان جشن می‌گیرند بیشتر از افرادی خواهد شد که جشن کریسمس را برگزار می کنند.

 

این بدان معنی است که در آینده ای نه چندان دور اکثریت جمعیت در بسیاری از کشورهای اروپایی را مسلمانان تشکیل خواهند داد. در حال حاضر، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسیحی و یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند.

 

اما بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی «پیو» با توجه به نرخ باروری بالاتر مسلمانان  ۲.۹ فرزند به ازای هر زن مسلمان به طور متوسط ​​در مقایسه با ۲.۶  فرزندبرای هر زن مسیحی، پیش بینی می شود که اسلام در حدود سال ۲۰۷۵ به دین غالب جهان تبدیل شود.

 

به طور کلی نرخ باروری در اروپا ۱.۴۹ است. جمعیت اروپا در سال گذشته حدود یک میلیون نفر کاهش یافت که نتیجه آن یک تغییر قابل توجه یعنی غلبه جمعیت مسلمانان بر مسیحیان در جهان خواهد بود.

 

نرخ باروری برای مسلمانان در اروپا نیز ۲.۵۴ است که نشان می‌دهد جمعیت‌شناسی در جهان به نفع جمعیت مسلمان تغییر می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۸۵ میلادی، ۱۳ کشور اروپایی دارای اکثریت جمعیت مسلمان باشند. این تغییر در قاره ای رخ می دهد که در حال حاضر جمعیت عمده آن مسیحی هستند .

 

بر اساس تحقیقات انجام شده ، ۱۳ کشور اروپایی که تا سال ۲۰۸۵ میلادی دارای اکثریت جمعیت مسلمان خواهند بود شامل قبرس، سوئد، فرانسه، یونان،بلژیک ، بلغارستان، ایتالیا، لوکزامبورگ، انگلستان، اسلوونی، سوئیس، ایرلند و لیتوانی است.

کد خبر 1244227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha