ادامه قانون انشعابات املاک نسقی تا پایان سال ۱۴۰۱

کوچکی‌نژاد از اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در مجلس در آینده نزدیک خبر دارد و گفت: قانون انشعابات املاک نسقی تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جبار کوچکی نژاد شامگاه سه‌شنبه (۱۳ دی) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: قانون انشعابات املاک نسقی تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه دارد. 

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: در سال ۱۳۹۶ مجلس قانونی را وضع کرد تا شرکت‌های آب، برق و گاز به دارندگان خانه‌های نسقی فاقد پروانه که هنوز تکلیفشان مشخص نیست خدمات لازم را به شکل موقت ارائه بدهند.

 

کوچکی نژاد با بیان اینکه قانون مذکور در آن سال اجرا شد و تعدادی از واحد‌های مسکونی باقی ماندند افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر رشت وجود دارد که روی اراضی نسقی احداث شده‌اند و به مردم فروخته شده است.

 

وی یادآور شد: کسانی که داخل این خانه‌ها زندگی میکنند اصولاً جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند و در این فصل زمستان از امکاناتی نظیر آب، برق و گاز محرومند از طرفی مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ قانونی را وضع کرد تا قانون مصوب سال ۹۶ برای ارائه خدمات آب، برق و گاز به املاک نسقی ادامه پیدا کند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: متاسفانه تفسیری که از قانون سال ۹۶ به عمل آمد اینطور بود که ارائه خدمات آب،‌ برق و گاز تنها به خانه‌های نسقی ساخته شد قبل از سال ۹۶ تعلق می‌گیرد در صورتی که روح قانون چیز دیگری بود.

 

کوچکی نژاد ابراز داشت: با توجه به ممانعتی که دستگاه‌های نظارتی و قضایی به عمل آوردند و شهرداری‌ها هم به همین شکل، مکاتبه‌ای را با معاونت قوانین مجلس انجام دادم و در آن تاکید کردم که هدف قانونگذار از ارائه انشعابات آب، برق و گاز تا سال ۱۴۰۱ است.

 

وی اذعان کرد: پاسخی که معاونت قوانین مجلس به مکاتبه انجام داد این بود که قانون دادن انشعابات آب، برق و گاز به ساختمان‌های ساخته شده در اراضی نسقی تا سال ۱۴۰۱ تمدید شود بنابراین کسانی که تا به امروز ساختمان فاقد پروانه دارند برای آنان انشعابات لازم صادر می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس افزود: اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها هم مورد دیگری است که پیشنهاد آن را در مجلس ارائه کردم تا به عنوان یک تبصره برای همیشه مشکل اراضی نسقی و ساختمانهای فاقد پروانه ساخت حل و فصل بشود.

 

کوچکی نژاد در این مورد توضیح بیشتری ارائه داد و خاطرنشان کرد: طبق این قانون‌که در دستور کار مجلس قرار دارد شهرداری‌ها می‌توانند روی زمین‌های نسقی و‌ قول نامه‌ای پروانه ساختمانی صادر کنند البته پروانه ساختمانی نشانه مالکیت زمین نیست از سویی امکان دارد این قانون به زودی وارد صحن علنی مجلس شود و رأی بیاورد.

کد خبر 1244509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha