سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد

شاکری زاده گفت: اجرای طرح سرشماری در کشور بیش از ۶دهه سابقه دارد یعنی از سال ۱۳۳۵ سرشماری‌های نفوس به روش سنتی معمولاً در فواصل زمانی پنج یا ۱۰ ساله اجرا می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، ابراهیم شاکری زاده امروز در گفتگویی خبری با اشاره به تغییر روش اجرای سرشماری افزود : مطابق مصوبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ هیات وزیران این طرح در سال 1405بصورت ثبتی مبنا اجرا می شود . که مزایایی مانند کاهش هزینه ها ، افزایش سرعت در تولید آمارها ، عدم نیاز به مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به منازل و اماکن ، سرعت در تحلیل و ارائه داده ها را درپی دارد.

 

شاکری زاده اجرای طرح آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا را شرح داد و خاطر نشان کرد: قبلا هم عرض کردم شهر درگهان در شهرستان قشم به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان ادامه داد: لذا  با فراخوان عمومی به خانوارهای شهر درگهان اعلام شد به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir  مراجعه وبا درج یا تایید اطلاعات  شامل آدرس محل سکونت و مشخصات فردی اقدام نمایند.

 

وی افزود: اتباع غیر ایرانی ساکن نیز به مانند خانوارهای ایرانی به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اقدام به ثبت اطلاعات نشانی و فردی خود کنند.

 

 

کد خبر 1245264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha