وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان سفر می کند

ویژه گفت: بزرگداشت " حمید حسام" نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته جاری در همدان برگزار می شود.

مسعود ویژه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان بزرگداشت «حمید حسام» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در همدان برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: حمید حسام از فرماندهان قدیم همدانی جبهه و نویسنده امروز دفاع مقدس است که کتاب‌هایی چون «آب هرگز نمی‌میرد»، «خداحافظ سالار»، «مهاجر سرزمین آفتاب»، «بچه‌های ممد گره»، «هفتاد و دومین غواص»‌و ... را در کارنامه دارد.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه در نخستین کنگره  هشت هزار شهید  استان همدان در کمیته تألیف ویژه نامه "جاودانه ها ماحصل کار پژوهشی منتشر شد، افزود:  رویداد رسانه‌ای برای داوری آثار تولید شده در کنگره هشت هزار شهید در نظر گرفته شده است.

 

وی با اظهار اینکه کنگره هشت هزار شهید استان به نام کلیه شهدا از جمله شهدای ارتش، نیروی انتظامی، فرماندهان و امیران و… برگزار می شود، تصریح کرد: کنگره یک رویداد چند وجهی است و باید گفت این کنگره در سال ۱۴۰۲ بزرگترین رویداد فرهنگی استان خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به دو محور اصلی کنگره اشاره کرد و افزود: یک محور اطلاع‌رسانی در بحث برنامه‌های کنگره است و محور دیگر تولید محتوا است.

 

ویژه مسئولیت سه کمیته را از وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از این موارد کمیته تألیف و تدوین کتاب و دیگری کمیته فرهنگی و هنری و سومین کمیته رسانه و مطبوعات است.

 

 

کد خبر 1245357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha