رشد ۷۰ درصدی درآمد موقوفات استان زنجان

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه درآمد موقوفات و نذورات بقاع متبرکه استان زنجان طی ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است که صرف اجرای نیات واقفین و هزینه های جاری موقوفات شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با مدیر ارشد شرکت ایرانسل شمالغرب کشور به  وجود ۲۸۰۰ موقوفه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ مورد از این موقوفات مکان مذهبی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه و تکیه است که اگر محلی تجاری نیز داشته باشند باید طی فرایند قانونی و انتشار آگهی در نشریات به مزایده عمومی گذاشته شوند و به بالاترین قیمت درخواست شده به اجاره واگذار می گردد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: اجارات دریافت شده از این مکان های تجاری که در اصطلاح اوقاف به آن رقبه گفته می شود، توسط مستاجر مستقیماً به حساب رسمی همان مکان که زیر نظر اوقاف است  واریز و توسط امنا با ارائه اسناد مثبته صرف امورات جاری و عمرانی و مذهبی و فرهنگی آن می شود.

 

وی با اشاره به اینکه درآمد موقوفات و نذورات بقاع متبرکه استان زنجان طی ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان است، گفت: این رقم نسبت به سال مدت ۷۰ درصد رشد داشته است که تماما صرف اجرای نیات خیر واقفین و هزینه های جاری موقوفات و بقاع متبرکه می شود .

 

مدیر ارشد شرکت ایرانسل شمالغرب کشور نیز در سخنانی اظهار کرد: سه دکل آنتن دهی شرکت ایرانسل در عرصه های وقفی مساجد و موقوفات استان زنجان قرار دارد.

 

آقازاده ادامه داد: که سعی ما حفظ و نگهداری اصولی این تجهیزات و پرداخت به موقع اجارات آنهاست که  مطلع هستیم  در راستای امورات خیر و مذهبی و امورات جاری خود این اماکن صرف می شود.

کد خبر 1245368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha