مسجدالنبی و مسجد جامع میزبان معتکفان در قزوین

حجت الاسلام پورآرین گفت: در شهر قزوین بر اساس تصمیم گیری در ستاد اعتکاف استان قرار شده مسجدالنبی محور برنامه اعتکافی برادران و مسجد جامع و مسجد امام خمینی ویژه خواهران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۸ دی) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: بنای چند ساله ای گذاشته شده است که عمده مراسم ها را مجموعه های مردمی متقبل شوند از این رو در مورد اعتکاف، این مستحب مهم مقرر شد مجموعه های مردمی مشارکت کنند و برنامه ریزی و اقدم نسبت به این مراسم مهم داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: دشمن با هزاران دستگاه تبلیغاتی و هزاران دروغ درصدد به انحراف کشاندن افکار عمومی است که مردم به خصوص جوان ها نسبت به دین خود بی اعتقاد و کم اعتقاد شدند، ولی خلاف این موضوع را در این ایام شاهد بودیم.

 

وی عنوان کرد: در مراسم فاطمیه، مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدای گمنام شاهد بودیم که مردم چگونه شرکت کردند و چقدر متدین و طرفدار انقلاب و نظام هستند و برای دین خود حاضر هستند هزینه کنند.

 

پورآرین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در قزوین اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب برگزار می شود که معتکفان سه روز با خداوند خلوت کرده و اعمال عبادی انجام داده و قرآن می خوانند.

 

وی توضیح داد: جلوه بسیار مهمی است که با برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف آن را به رخ دشمن بکشیم و دشمن القائاتی دارد ولی اعتقاد داریم دل های جوانان ما سرشار از ایمان هستند و نسبت به مراسم های عبادی مشتاق هستند که ان شاالله این مراسم مهم در استان به صورت پرشور برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: در شهر قزوین بر اساس تصمیم گیری در ستاد اعتکاف استان قرار شده مسجدالنبی محور برنامه اعتکافی برادران و مسجد جامع و مسجد امام خمینی ویژه خواهران باشد و البته مسجد امام حسن عسکری (ع) هم در صورت استقبال بالای معتکفان این مراسم معنوی را برگزار می کند و پیش بینی می شود بعد از چند سال، اشتیاق مردم برای شرکت در این مراسم بیشتر باشد.

 

وی یادآور شد: در شهرستان ها هم این مراسم معنوی برگزار می شود و بر اساس استقبال مردم در خصوص تعداد مساجد برگزار کننده تصمیم گیری می شود.

 

حجت الاسلام پورآرین گفت: برای ثبت نام جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف سامانه ای طراحی می شود و هر فرد با پرداخت هزینه ای می تواند در این مراسم معنوی شرکت کند.

 

کد خبر 1245429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha