الجزایر اهانت مجله شارلی ابدو به ایران را محکوم کرد

وزیر امور خارجه الجزایر اهانت به ارزش ها و مقدسات و مقامات جمهوری اسلامی ایران توسط مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیرامور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای الجزایری خود «رمضان لعمامره» روابط دو کشور را خوب و رو به رشد توصیف کرد و آمادگی ایران را برای برگزاری نشست کمیته اقتصادی مشترک بین دو کشور را در آینده نزدیک اعلام کرد.

 

وزیر امور خارجه الجزایر در این تماس تلفنی، اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت به مسجد الاقصی و رفتار موهن مجله طنز شارلی ابدو نسبت به ارزش های اسلام و مقامات ایران را محکوم کرد.

 

رمضان لعمامره برضرورت تقویت همکاری بین کشورهای اسلامی در محافل بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، کشورهای شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با این رفتارها تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه الجزایر آمادگی خود را برای اجرای رایزنی های سیاسی بین دو کشور در آینده نزدیک اعلام کرد.

 

وزیر امور خارجه الجزایر با ابلاغ سلام ربه رئیس جمهوری کشورش به مسئولان ایران، از وزیر امور خارجه ایران خواست تا به الجزایر سفر کند.

 

مجله شارلی ابدو چهارشنبه گذشته به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات و ارزش های اسلامی و مقامات ایران اقدام کرد که با واکنش شدید وزارت امور خارجه ایران روبه رو شد.

کد خبر 1245454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha