تکمیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران خراسان جنوبی نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

قناعت بر تکمیل ساخت باند امداد و نجات شهرستان فردوس که در حال حاضر از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است، تاکید کرد و گفت: تکمیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران خراسان جنوبی نیازمند تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه یک‌شنبه (۱۸ دی) در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین درخواست مردم مناطق زلزله زده استان، بازسازی واحدهای غیرمقاوم است.

 

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش کمک‌های بلاعوض و سقف تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان‌های طبس و بشرویه شد و گفت: افزایش کمک‌های بلاعوض به ۱۰۰ میلیون تومان و تسهیلات از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین تسهیل و حذف مقررات سخت بانکی در دریافت تسهیلات مورد تقاضای مردم است.

 

وی همچنین گفت: درخواست می‌شود افرادی که بند (جیم) آنها قرمز است و یا در گذشته از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده کرده‌اند نیز بتوانند مجدد برای بازسازی و نوسازی منازل خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

قناعت احیای قنوات، تامین اعتبار برای جبران هزینه‌های حین بحران و همچنین اختصاص اعتبار برای ساخت سوله‌های چند منظوره را از دیگر مطالبات اعلام کرد و افزود: همچنین برای هر خانواده آسیب دیده درخواست اختصاص ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود.

 

وی بر تکمیل ساخت باند امداد و نجات شهرستان فردوس که در حال حاضر از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است تاکید کرد و یادآور شد: نیازمند تقویت چارت تشکیلات مدیریت بحران، احداث ساختمان مدیریت بحران، تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران و تامین زیرساخت‌های ماهواره‌ای هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان از همراهی موکب‌داران حسینی و گروه های جهادی استان و همچنین همراهی تیم مدیریت بحران در اسکان و برقراری آرامش در مناطق زلزله زده بشرویه و طبس قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1245537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha