محمدکاظم مزینانی به حوزه هنری می‌آید

محمدکاظم مزینانی، از نویسندگان فعال در حوزه انقلاب و دفاع مقدس، با نقد و بررسی یک رمان به حوزه هنری می‌آید.

 

به گزارش خبرگزای شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمدکاظم مزینانی که از نویسندگان صاحب نام و شناخته شده حوزه ادبی کشور است، با حضور در جلسه نقد کتاب «بوماران» نوشته محبوبه حاجیان نژاد که ۲۰ دی ماه در سالن صفارزاده برگزار می‌شود، به نکات و مباحث مهم در داستان‌نویسی خواهد پرداخت.

محمدکاظم مزینانی در حوزه ادبیات داستانی کتاب‌های متعددی را برای گروه سنی کودک و نوجوان به چاپ رسانده که از میان آن‌ها می‌توان به «ماه در گهواره»، «پسری که تنها بود»، «رازهای زندگی یک کلاغ» و «پاییز در قطار» اشاره کرد.

در بخش داستان بزرگسال، رمان «شاه بی‌شین» اولین تجربه این نویسنده در این حوزه محسوب می‌شود که پیش از انتشار در نخستین جشنواره داستان انقلاب برگزیده شد و پس از بازنویسی نهایی در سال ۱۳۸۹ چاپ اول آن توسط انتشارات سوره مهر به بازار آمد و در ادامه بارها تجدید چاپ شد.

وی در سال ۱۳۸۵ برای کتاب «پاییز در قطار» جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد و برای رمان «آه با شین» در سال ۱۳۹۰ به عنوان برگزیده جشنواره قلم زرین و در سال ۱۳۹۳ به عنوان برگزیده جشنواره جلال آل احمد شناخته شد.

مزینانی که سال ۱۳۸۸ شاعر برگزیده جشنواره شعر فجر نیز بوده در رویدادهای ادبی چون جشنواره‌ی داستان انقلاب نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

کد خبر 1245597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha