برنامه‌های کانون‌های مساجد در قالب ۱۲ رواق اجرا می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: برنامه‌های کانون‌های مساجد در قالب ۱۲ رواق در «رویداد ملی فهما» برنامه ریزی شده واجرا می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی با بیان اینکه نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون های مساجد از اهداف اصلی رویداد فهما است گفت: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال تدوین شده که در سه شبستان و دوازده رواق  درحال برگزاری می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجداستان سمنان جذب کودکان و نوجوانان به مساجد را مهمترین رویکرد کانون های مساجد عنوان کردوافزود: مهمترین وبا ارزش ترین کار در مسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است.

 

وجود270 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در استان سمنان ۲۷۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد ۱۶ کانون درشهرستان میامی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به مزایا و امکانات گسترده سامانه بچه های مسجد اظهارداشت: این سامانه باید ابزاری برای تقویت رصد و انعکاس فعالیت های میدانی کانون ها باشد نه این که جلوه های حضور اعضای کانون ها را در مسجد کم رنگ کند.

 

حجت الاسلام موسوی مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، خودکفایی را شاخص های میدانی ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های دوازده گانه «رویداد ملی فهما» عنوان کرد وگفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری حول این رویداد در طول سال اجرایی  ودرحال اجرا می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ، کانون‌های مساجد را یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی دانست وبیان کرد: نهادهای مختلف می‌توانند از این ستاد و کانون‌های مساجد حمایت کنند.

 

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی به ویژه امام جمعه با محوریت قرارگاه‌ها می‌توانند از کانون‌ها حمایت بیشتری کنند و بازدید از کانون‌ها مورد توجه مسئولان شهرستان میامی باشد.

 

اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرستان میامی

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کانون‌های روستایی با همکاری دهیاران مورد حمایت قرار گیرند و با تعامل بسیج روستا و کانون فرهنگی هنری می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستا را گسترش دهند، تاکید داشت: طرح مسجد مدرسه منزل با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد در حال اجرا است که انتظار می‌رود آموزش و پرورش همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تعامل و همکاری ارکان مسجد بویژه کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردوافزود: تعامل کانون مسجد و بسيج عامل مهمي براي موفقيت هر دو ارگان و در نهايت ارتقا فعالیت های مسجد است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرستان میامی با مشارکت چهار کانون فرهنگی هنری مساجد اظهارداشت: طرح ملی سفیران اجتماعی با بسیج سرمایه های اجتماعی محلی امکانات و ظرفیت های مردمی برای کمک به حل مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و معیشت منطقه کمک شایانی می کند.

 

حجت الاسلام موسوی شناسایی، ساماندهی و ایجاد هسته اجتماعی مسجد، ایجاد شبکه سفیران اجتماعی در هر مسجد، پایش خانواده‌های واجدشرایط، ارائه خدمات مشاوره فرهنگی، دینی و اجتماعی به خانواده‌های تحت پوشش  را، ازوظایف کانون‌های مجری طرح برشمردوافزود: امام جماعت، مدیر کانون، مسئول بسیج، هیأت امنا، مشاور مربی برادر و مشاور مربی خواهر و پنج نفر از سرمایه‌های اجتماعی محله هسته اجتماعی را شکل می‌دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اجرای طرح مواسات به خصوص در دوران کرونا را یکی دیگر از اقدام ها کانون های مساجد دانست وافزود: توزیع  نذر قربانی بین نیازمندان در راستای امید آفرینی، تقویت روحیه مردم، تقویت فرهنگ دینی و دستگیری از نیازمندان در شرایطی که استان درگیر اتفاقات مربوط به ویروس کرونا بود صورت گرفته  وهمچنین ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ بست گوشت قربانی به نیت کمک به نیازمندان در شهرستان میامی توزیع شده است.

کد خبر 1245645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha