هدف غائی موسیقی فولکلور در عین ایجاد نشاط، رشد اخلاق و فضیلت در جامعه است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن عاشیقلار در تبریز، هدف غائی موسیقی فولکلور را در عین ایجاد نشاط اجتماعی، رشد اخلاق و فضیلت در جامعه عنوان کرد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، "سیدمحمدحسین بلاغی" در این دیدار اظهار داشت: هنرمندان عاشیق همواره در راستای تعالی بخشی به ارزش‌های اسلامی گام برداشته‌اند و از هنر خود برای انتقال آموزه‌های دینی و اخلاقی بهره‌گرفته‌اند.

وی افزود: عاشیق‌ها هنرمندانی متعهد هستند و موسیقی عاشیقی محل اصالت و اعتلا ست.

بلاغی با اشاره به تنوع موسیقایی در استان،‌ گفت: اهالی فرهنگ و هنر جزو گروههای مرجع هستند و در این میان با توجه به تاثیرگذاری هنر موسیقی در جامعه، اهالی موسیقی باید سیره‌ای هوشمندانه و شیوه‌ای متعهدانه داشته باشند و موسیقی را به هدف غائی خود که همان رشد اخلاق و فضیلت در  جامعه است رهنمون گردند.

وی از همراهی اداره کل با تمام گروههای هنری برای گسترش هنر متعهد و ارزشی در جامعه خبر داد و گفت: هنرمندان نیز باید برای بالندگی بیش از پیش هنر پای کار باشند و با تمام قوا به میدان بیایند.

وی همچنین برای تبلیغ و ترویج هنر فاخر در جامعه، حمایت رسانه‌ای از هنر را مساله‌ای مهم برشمرد و گفت: در جریان رسانه نیازمند تربیت خبرنگارانی متعهد در حوزه هنر هستیم که امیدواریم با تقویت مساله آموزش محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد تا به واسطه هنر، داشته‌های ارزشمند فرهنگی به آیندگان منتقل شود.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن عاشیقلار نیز به تبیین مسائل مربوط به این هنر اصیل و فاخر پرداختند.

کد خبر 1245710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha