تحقق عدالت تربیتی و آموزشی از اولویت های دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود

عزت خواه گفت: تحقق عدالت تربیتی و آموزشی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده که این رویکرد با جدیت در مجموعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسنعلی عزت خواه امروز (۲۱ دی ماه) در نشست قرار گاه جهادی و عدالت تربیتی برای ارتقاء آموزش در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: امکانات آموزشی برای مناطقی که حتی یک دانش آموز هم دارد در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هدف قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی را کاهش فاصله ها و رفع محرومیت های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهرها دانست و گفت: این مهم نیازمند تلاش جمعی در قالب کارگروه ها و مشارکت اعضای درون و برون دستگاهی است.

 

وی با تشکر از اهتمام اعضای قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی و پیگیری های دبیرخانه استانی، افزود: گروه های جهادی برای اعزام به مناطق روستایی و حاشیه شهرها برای کمک به پیشرفت علمی دانش آموزان با آموزش و پرورش هماهنگی های لازم را داشته باشند.

 

عزت خواه یادآور شد: کار در حوزه تعلیم و تربیت به علت گستردگی از عهده یک دستگاه برنمی‌آید و بر همین اساس نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه ها و گروهای جهادی در این حوزه هستیم.

 

سید رضا حسینی نیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جمع آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر و نوسازی مدارس سنگی نا ایمن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از شناسایی هزار و ۱۲۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در  سنین ۶  تا ۱۷  سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصد شناسایی شده که بیشتر آنها به چرخه آموزش برگشته اند.

 

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ارتقای عدالت تربیتی و بررسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و باکیفیت و همچنین افزایش مشارکت معلمان، اولیا، نهاد‌های دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیر دولتی در بهسازی آموزشی از اهداف این قرارگاه است.

 

گفتنی است در این نشست اعضای قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی دیدگاه های خود را در رابطه با کمک به عدالت آموزشی و تربیتی در سطح استان مطرح و در این راستا تبادل نظر کردند.

کد خبر 1246066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha