فعالیت ۷۰ درصد مدارس غیردولتی قزوین در ساختمان های استیجاری و ناایمن

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس غیردولتی دارای ساختمان استیجاری هستند گفت: اکثر مدارس استیجاری غیردولتی در ساختمان های ناایمن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، نقی سیاهکالی مردادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوبه سال ۱۳۷۲ است و از ۲۴ تا ۳۰ دی با عنوان هفته شوراهای آموزش پرورش استان نامگذاری شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: استان قزوین ۱۴ منطقه آموزش و پرورش و ۱۴ شورای آموزش و پرورش دارد که در استان استاندار و در شهرستان ها هم فرمانداران و بخشداران روسای این شورا هستند.

 

وی عنوان کرد: ۱۸۸ نفر در کل استان قزوین در حوزه شوراهای آموزش و پرورش عضویت دارند و مصوبات این شوا لازم الاجرا است.

 

سیاهکالی مرادی با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان اعلام کرد: تکمیل پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر الوند، تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه های مناطق محروم، تأسیس و تجهیز هنرستان های زیبا، افزایش پهنای باند مناطق محروم برای بهره مندی دانش آموزان از شبکه شاد، مولد سازی دارایی ها و تغییر کاربری برخی املاک آموزش و پرورش، سازماندهای مدارس کانکسی و غیره از جمله این مصوبات بوده است.

 

وی اعلام کرد: از دیگر مصوبات شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل بود که قزوین رتبه نخست را کسب کرد سال گذشته ۹۲۳ نفر بازمانده از تحصیل داشتیم و در بین استان ها وضعیت مناسبی داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: به منظور توسعه متوازن قرار است هفت هنرستان در جوار شهرک های صنعتی احداث شود.

 

وی در ادامه در خصوص همکاری دستگاه های اجرای، انتظامی و امنیتی در برگزاری آزمون نهایی دانش آموزان گفت: تاکنون هیچ نوع اتفاق و مشکل خاصی در حوزه امتحانی نداشتیم و اقدامات لازم به خوبی انجام شده است.

 

سیاهکالی مرادی در خصوص بررسی مشکلات فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی استان توضیح داد: استان ۲۵۶ مدرسه غیردولتی دارد که ۳۱ مدرسه خریداری، ۴۵ مدرسه احداثی و ۱۸۰ مدرسه استیجاری است و ۲۷ هزار و ۶۰۱ دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

 

وی اعلام کرد: اکثر مدارس استیجاری غیردولتی در ساختمان های ناایمن قرار دارند و از جمله مشکلات در این حوزه بالا بودن هزینه مدارس غیردولتی استیجاری است و عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از این مدارس و عدم اجرای مطلوب حیاط پویا در واحدهای استیجاری از دیگر مشکلات است.

 

در ادامه رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تقاضا داریم تاکید شود بر تشکیل منظم جلسات شورا، میانگین جلسات طی ۹ ماه باید هشت جلسه باشد که الان چهارونیم جلسه بیشتر نبوده و باید فرمانداران به این مهم بپردازند

 

قاسم ابراهیم زاده افزود: استفاده بیشتر از ظرفیت خیران مدرسه ساز ضروری است و به تازگی مجموعه  خیران دانش آموز یار تشکیل داده است که ان شااالله همچون خیران مدرسه ساز خوش بدرخشد.

 

وی خاطر نشان کرد: آسفالت ۱۲۱ هزار مترمربع مدارس از مصوبات خوب این شورا بوده که انجام شده است.

 

کد خبر 1246092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha