۳ اثر تاریخی خراسان شمالی کاوش و گمانه زنی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال سه اثر تاریخی این استان شامل ویرانشهر فاروج، تپه حیدران جاجرم و تپه ریوی مانه و سملقان کاوش و گمانه زنی شد.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری آثار تاریخی اظهار کرد: برای کاوش و گمانه زنی آثار تاریخی مزبور، ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

 

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده تپه حیدران جاجرم، تپه معصوم‌زاده بجنورد و تپه ویران شهر فاروج در این استان تعیین حریم شده است.

 

 

قهرمانیان با اشاره به بازدیدهای انجام شده موزه های این استان عنوان کرد: امسال، ۱۳ هزار بازدیدکننده داخلی و خارجی از موزه‌ها و اماکن تاریخی سطح استان بازدید کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آثار مستندسازی شده در موزه، ۲۳۴ مورد و مرمت اشیاء حاصل از کاوش ۳۰ شی از دیگر اقدامات میراث فرهنگی استان در سال جاری بوده است.

 

 

وی عنوان کرد: تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

 

 

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۵۰۰  اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

 

 

کد خبر 1246566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha