۴۳۵ تماس تلفنی با موضوع یخ زدگی تاسیسات آب و فاضلاب گزارش شد

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۴۳۵ تماس تلفنی از صبح روز پنج‌شنبه تاکنون با مرکز ۱۲۲ با موضوع یخ زدگی تأسیسات آب و فاضلاب از سوی شهروندان این شهرستان گرفته شده است.

حسین جوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا طی چند روز اخیر که دمای این شهر امروز به منفی ۱۸ و نیم درجه سانتیگراد رسیده است، شاهد یخ زدگی تعدادی از تاسیسات آب و فاضلاب از سوی شهرستان بودیم.

 

 

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان عنوان کرد: طی تماس شهروندان مبنی بر یخ زدگی لوله ها و گزارش به مرکز ۱۲۲، اکیپ های این اداره در شهرستان به محل اعزام شدند و نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم صورت گرفت.

 

 

جوان خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه های سرد سال و کاهش محسوس دما، احتمال ترکیدگی لوله های روباز و کنتورهای آب در سرمای شدید وجود دارد و لذا از مردم می خواهیم تا نسبت به استفاده از پوشش های مناسب برای عایق بندی کنتورها و لوله های روباز اقدام کنند.

 

 

وی تصریح کرد: عایق نمودن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت، البسه فرسوده و غیره در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام هایی است که شهروندان و روستانشینان می توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله ها و کنتورها انجام دهند.

 

 

وی اضافه کرد: در راستای توصیه های لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی، ترکیدگی کنتور، قطعی آب و اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، ۳۰ بنر با موضوعات هشدارها و پیشگیری های لازم تاسیسات آب و فاضلاب شهری چاپ و در نقاط مختلف سطح شهر نصب شده است.

 

 

اکنون ۱۳۱ روستا و ۴ شهر زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شیروان از آب لوله کشی برخوردار است که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۴.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان را شامل می شود.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

 

 

کد خبر 1246576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha