کرامت انسانی و عزت مادرانه، جایگاهی است که انقلاب اسلامی به زنان بخشیده است

حسنی با اشاره به تلاش دشمنان برای سیاه نمایی در خصوص ظلم به زنان در انقلاب اسلامی گفت: کرامت انسانی و عزت مادرانه، جایگاهی است که انقلاب اسلامی به زنان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی امروز در جمع بانوان فعال در عرصه فرهنگ و هنر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله و روز زن اظهار کرد: در مورد زن جمله امام راحل که از دامن زن مرد به معراج می رود نشان دهنده جایگاه بانوان در این انقلاب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برخی معتقدند که بانوان در جمهوری اسلامی مورد ظلم واقع شده است، ادامه داد: امروز نام زنان ایرانی را در حوزه های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و علمی در بین بانوان نامدار جهان می شنویم.

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یک هزار مجموعه در ارتباط است، گفت: موسسات فرهنگی، ادبی، آموزشگاه ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ناشران، چاپخانه داران و مطبوعات مجموعه های هدف ما هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این مجموعه، گسترده ترین شبکه فرهنگی و هنری است و یکی از دستورالعمل ها این است به واسطه موسسات و مجموعه ها برنامه اجرا می کند.

 

حسنی با یادآوری اینکه فرهنگ زیربنایی تمام حوزه هاست و در تمام عرصه ها باید فرهنگ مورد توجه قرار گیرد، افزود: بعد از کرونا حجم سنگینی از فعالیت ها شروع شده و باید پاسخگوی مطالبات این مجموعه ها باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه این جلسه با هدف شناسایی بانوان فعال در عرصه های فرهنگی هنری و قران تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این موسسات و نهادها ابزار مناسبی در دست ما است تا از طریق فرهنگ و هنر ارزش های دینی و اسلامی را گسترش دهیم.

 

وی به کتاب جنگ علیه خانواده نوشته ویلیام گاردنر اشاره کرد و افزود: در این کتاب به جریانی که در تلاش برای از بین بردن بنیان خانواده آغاز شده اشاره دارد و ادامه می دهد این بحران از مهدهای کودک شروع می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به کتاب مرگ غرب نوشته پاتریک جی بوکانان اشاره کرد و گفت: در این کتاب یکی از دلایل فروپاشی غرب، از دست دادن هویت زن و خانواده اعلام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن زن و خانواده را هدف گرفته است گفت: دشمن تلاش می کند وجه اصلی مادر بودن را کمرنگ کنند و ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر به این حوزه ورود کنیم.

 

حسنی با اشاره به اینکه قران را با زبان هنر بیان کنیم چون اثرگذار است، گفت:  با استفاده از این ابزار قصص قرآنی را به نسل جوان معرفی کنیم.

کد خبر 1246599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha