برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در ۲۳ حوزه/ بیش از ۲۴ هزار گلستانی رقابت می کنند

شتایی گفت: ۲۴ هزار و ۱۲۹ داوطلب از استان گلستان در ۵ گروه آزمایشی برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند.

شعبان شتایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای (پنجشنبه ۲۹  و جمعه ۳۰ دی) همزمان با سراسر کشور در استان گلستان برگزار می شود.

 

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رئیس نمایندگان تام الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون افزود: آزمون داوطلبان گروه آزمايشی علوم تجربی در صبح روز (پنجشنبه ۲۹ دی)، داوطلبان گروه آزمايشی زبانهای خارجی در عصر روز (پنجشنبه ۲۹ دی)، داوطلبان گروه های علوم رياضي و فني و علوم انساني صبح روز (جمعه ۳۰ دی) و داوطلبان گروه هنر در عصر روز (جمعه ۳۰ دی) برگزار خواهد شد.

 

 
وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۱۲۹ داوطلب گلستانی در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۱ داوطلب زن (۶۱ درصد) و ۹ هزار و ۴۳۸ داوطلب مرد (۳۹ درصد) هستند که در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴٠۱، شاهد ۱۰ هزار و ۶۵۹  نفر کاهش داوطلب در استان هستیم.

 

شتایی افزود: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه های آزمایشی یک هزار و  ۵۹۲ نفر در گروه ریاضی، ۱۰ هزار و ۹۲۲ نفر در گروه تجربی، ۹ هزار و ۶۲۹ نفر در گروه انسانی، یک هزار و ۲۶۹ نفر در گروه زبان های خارجی و ۷۱۷ نفر در گروه هنر هستند.

 

وی ادامه داد: این آزمون در ۱۳ شهرستان، ۲۳ حوزه اصلی و ۵۹ حوزه فرعی در استان برگزار می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در شهر گرگان نیز ۶ هزار و ۲ داوطلب شامل سه هزار و ۷۹۲ داوطلب زن و ۲ هزار و ۲۱۰ داوطلب مرد در گروهای آزمایشی مختلف شرکت کرده اند که در گرگان بیشترین داوطلب شرکت کننده در گروه آزمایشی تجربی با سه هزار و ۲۱۴ نفر و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی هنر با ۲۷۴ نفر هستند.

 

وی در خصوص کارت های شرکت در آزمون داوطلبان و پرینت و دریافت آن، گفت: كارت های شركت در‌ آزمون‌ تمامی داوطلبان‌ گروههای آزمايشی علوم‌ رياضی و فنی، علوم‌ تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه برگ راهنمای شركت در آزمون از فردا (یکشنبه ۲۵ دی) تا روز (چهارشنبه 

۲۸ دی) براي مشاهده و پرينت بر روی پايگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است.

 

شتایی با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان تاکید کرد: داوطلبان از آوردن هرگونه وسائل اضافی مانند کیف، تلفن همراه، ساعت های هوشمند، ماشین حساب و غیره در محل آزمون خودداری کنند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت مقرر در محل آزمون حضور یابند.

 

 

 

کد خبر 1246672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha